A brüsszeli testület vizsgálata megerősítette, hogy a Scania és öt másik európai gyártó 1997-től 14 éven át "egyeztetett időpontban vezette be az új károsanyag-kibocsátási technológiákat, és megállapodtak teherautóik nagykereskedelmi áráról".
Négy másik kartellező - a Daimler, a Volvo, a DAF és az Iveco - a bírság tíz százalékos csökkentése fejében korábban elismerte, hogy jogellenesen járt el, a MAN pedig mentesült a pénzbüntetés alól, mert felhívta a figyelmet a szabálysértésre, a Scania azonban nem vett részt az egyezségben, az eljárás ellene így folytatódott.
Margrethe Vestager uniós versenyügyi biztos megengedhetetlennek nevezte, hogy tisztességes verseny helyett kartelleztek az érintett cégek, amelyek együttesen az Európában gyártott közép- és nehéz-tehergépjárművek 90 százalékát állítják elő.