A Soros Györggyel szembeni politikai kampány egyértelműen a 2018-as választás középpontjában áll, noha az emberek elég keveset tudtak a plakátolás előtt arról, ki is ez az ember valójában. A kormány azonban felismerte, hogy az egyre inkább megszűnő migrációs krízis mesterséges fenntartásához kiválóan illeszkedne egy külföldi ellenségkép, amihez a liberális szervezeteket támogató Soros György kiváló alapanyagként szolgált.
Így lett mindenre – de tényleg mindenre- rávetíthető kampányszlogen abból, hogy „Soros”, elterelve a figyelmet egyrészt az ország összes többi problémájáról, másrészt arról, hogy noha Soros György tényleg nem egy tiszta szívű hazafi, azért a fejére olvasott kormányzati vádak is messze állnak a valóságtól.
Soros György népszerűségi indexe egy százfokú skálán jelenleg 30 pont.
Ez nem sok, de ezt a felmérést februárban is elvégezték, és akkor még 36 pont volt. A kampány tehát működik: míg februárban az emberek bő negyede, most jó harmada adta a legrosszabb osztályzatot Sorosnak az ötfokú skálán - derül ki az Index cikkéből.
De kiknél volt hatásos a sorosozás?
Természetesen legjobban Fidesz-szavazóknál. A felmérés szerint náluk az országos átlaggal szemben csupán 13 pontos Soros György értékelése, még a jobbikosok is 32 ponttal követik, ami nagyjából az országos átlagnak felel meg.
Az MSZP-nél pozitívabb a kép (45 pont), az LMP-nél még inkább (52 pont), míg a vélhetően „ellenségem ellensége a barátom” elven működő DK-tábornál 65 pont volt a népszerűségi mutató.
Korosztályokon belül február óta leginkább a 60 év felettiek körében romlott Soros György megítélése (10 pontot esett), iskolázottság tekintetében pedig a maximum 8 osztályt végzetteknél lett legellenszenvesebb az üzletember (11 pontot esett).
Nemek között a nők jóval érzékenyebbek voltak az üzenetekre: míg a férfiaknál csak 2 pontot, addig náluk 10 pontot esett a népszerűség.
Az adatok szerint minél fiatalabb valaki, vagy minél több iskolát végzett, úgy lesz egyre hatástalanabb a Soros-kampány.
A felmérés 1000 fős országos reprezentatív mintán, telefonos megkérdezéssel készült szeptember utolsó hetében.