Kifejtette: a kampány elsősorban a kockázati ivóknak szól, akik egy héten három-öt alkalommal fogyasztanak alkoholt és egyszerre egy egységet, tehát egy pohár sört vagy három centiliter tömény italt. Alkoholfogyasztásuk problémássá válhat egy negatív életesemény, válás vagy a munkahely elvesztése esetén - tette hozzá.
Aki végigcsinálja a Száraz novembert, egy kicsit "legyőzi önmagát", és megváltozik a viszonya az alkoholhoz - mondta, hangsúlyozva: az illető nem lesz antialkoholista, de megtanul nemet mondani, megtanulja azt mondani egy társaságban, hogy "köszönöm, nem kérek", elindul a mértékletesség felé és sokkal jobban rálát arra, milyen a fogyasztása.
Hozzátette: a Száraz november kampány része az is, hogy ha valakinek nem sikerül végigcsinálnia, legalább foglalkozzon vele.
Dávid Ferenc azt mondta, az a jellemző, hogy akik teljesítik ezt a kihívást, sokkal kevésbé csúsznak vissza a napi alkoholfogyasztásba.
A szakember szerint fontos, hogy legyenek kormányzati programok, alkoholpolitika azért, hogy távol tartsa a fiatalokat az alkoholfogyasztástól, de ebben óriási a felelőssége a felnőtteknek, a családnak is, annak, hogy milyen példát mutatnak.