Az összeg nem nagy - legalábbis a kormány propagandára fordított összegeihez képest, de azért nem kell majd a Fidelitas-buliban nagyon szégyenkezni a csajok előtt: egészen pontosan 196 millió forintnyi közpénzt tapsolhat el a Századvég-csoport.
Az Európai Unió hivatalos értesítőjében megjelent hirdetményből kiderül, hogy már nem is igazán szaroznak egy rendes közbeszerzéssel, fogták és hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárásba csomagolták a tendert, amin egyes-egyesül "indult" a Századvég.
A "versenyt" meg is nyerte a cég, így kétszázmillió forint adónk megy el a következő kutatásra:
- az időskorúak jövő percepciója, időskori szerepek (pl.: nyugdíj melletti munkavállalás versus nagyszülői szerepvállalás),
- az öregedéssel együtt megjelenő problémák (pl.: egészség, anyagi helyzet és annak változásai),
- az egyén, család, állam szerepe az időskorúak életében.
Ez persze csak a rizsa, most jön a lényeg, vizsgálják ugyanis:
- az anyagi helyzetüket,
- az egészséget
- politikai, kulturális aktivitásukat
- média szokásaikat
- családi szerepeket
- értékrendet
Vagyis csupa-csupa olyan nyalánkságot, ami alapján egy kampány során még pontosabb képet tudnak festeni a legidősebb korosztályokról, hogy még pontosabban és hatékonyabban tudják őket ijesztgetni.