Tarlós István az mno.hu-nak nyilatkozott:
"Nevetséges! A közbeszerzési hatóság talán maga sem tudta, hogy mondvacsinált indokaival milyen hatalmas felelősséget vállal a 3-as metró felújításának megakasztásában",
ezért a főváros válságtanácskozást fog tartani.
Leshetjük, mikor lesz új 3-as metró: még a pótlási terveket is eltörölték
A BKK a tendert azért hirdette meg, hogy a 3-as metró felújításának ideje alatt a buszos pótlás biztosított legyen. Erre az időszakra ugyanis 150 csuklós autóbuszt kell forgalomba állítani.
A főpolgármesteri hivatal azt mérlegeli, hogy elveti a korábban a kormány által a fővárosra kényszerített szolgáltatásvásárlást, és ha össze tud „kaparni” annyi (40-70) buszt, amellyel tavasszal megkezdhető lenne a 3-as metró felújítása, akkor Budapest elfelejti a külső vállalkozóktól való megrendelést. Mint mondta: Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter éppen a Volánbusz érdekében függesztette fel az eljárást, azonban a KDB a mostani megsemmisítéssel az állami busztársaság a szolgáltatásra épített hasonló tenderét is ellehetetlenítette.
"Figyelembe vesszük a kormány hosszú távú stratégai érdekeit, egyben a rövid távú tényeket, amelyek szerint Magyarországon ma nem áll rendelkezésre magyar busz ilyen nagyságrendben"
- nyilatkozta Tarlós István a lapnak.
Akár le is állíthatja a 3-ast!
Tarlós István főpolgármester az Index szerint kemény hangú levelet írt Bolla Tibornak, a BKV vezérigazgatójának, amiben nyomatékosan felhívta a figyelmét arra, hogy ha a 3-as metró utasbiztonságával kapcsolatos bármi jellegű szakmai vagy szakértői kétség, baleset- vagy életveszélyjelzés befut, haladéktalanul intézkedjen a járatok leállításáról.