Ebből kiderül, hogy többek között Paks II. fejlesztésére 80 milliárddal, olimpiára 59 milliárddal jut kevesebb, a Nemzeti Foglalkoztatási Alapnak pedig 40 milliárd forinttal kevesebből kell kihúznia 2017-ben.
A legszebb páros mégis ez: miközben a kiemelt közúti fejlesztésekre 40,2 milliárd forinttal jut kevesebb, az útdíj-szedési és ellenőrzési rendszerek fejlesztésére csaknem másfél milliárddal, működtetésükre pedig 2,8 milliárddal több jut. Prioritások, na.
Nagyon átvariálták az egyes sportcélú beruházások költségvetését is:
A Bozsik Stadion felújítására 3,5 milliárd, a pápaira 500 millióval, a kecskemétire 300, a dunaújvárosira 400 millióval kevesebbet költünk, viszont csaknem tízmilliárd forinttal több jut a Szegedi Ifjúsági Centrumra, szintén 10 milliárddal több a Népligetre, 2,6 milliárddal pedig a Vasas pályára.
Ha már sport: a nevelési, oktatási intézmények felújítására és beruházására 3 milliárd kevesebb jut, viszont 39 milliárd forinttal több "egyedi sportlétesítmény-fejlesztésekre és a tízmilliárddal több a versenysportra.
118 milliárd forinttal többet költünk egyházi közösségi célú programok és beruházások támogatására, 27 milliárddal többet a Bethlen Gábor Alapra.
Tízmilliárd forinttal több jut keskeny nyomtávú vasúti fejlesztésekre, vagyis kisvasútra. Ismerve a hazai kisvasúti pályák állapotát, turisztikai célját, ez az összeg jó helyre is kerülhet, ám előfordulhat, hogy ez a forrásbővítés is a felcsúti szellemvasút igényeit fogja szolgálni.
Végére hagytuk a kedvencünket:
Kormányzati infokommunikációs szolgáltatásokra 4,9 milliárd adóforinttal többet költ a kormány.
Diósdig hosszabbítanák meg az etyeki kisvasutat?
Tessely Zoltán, felcsútügyi biztos lakossági fórumokon igyekszik győzködni a tulajdonukat és nyugalmukat féltő derék etyeki honpolgárokat, bólintsanak már rá a kisvasút meghosszabbítására, mert nekik ez jó lesz, hiszen ez fejlődést, és turizmust, meg borturizmust, magyarul, sok pénzt jelent. Sajnos azonban a konokságukról híres etyeki népeket nem ilyen fából faragták!