Koszorús László, az NFM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára jelezte: a fogyasztóvédelem 2008 óta vizsgálja a termékbemutatókkal kapcsolatos kereskedelmi tevékenységet, ennek ellenére az ellenőrzések tapasztalatai szerint minden évben visszaélnek a kiszolgáltatott, nyugdíjas fogyasztók jóhiszeműségével.
Jelezte: a témáról széles körű konzultációt kezdeményeztek 8 hónapja a KDNP közreműködésével. A törvénymódosításhoz három javaslat vetődött fel: kötelező feladat lenne az országos ügyfélszolgálat működtetése, szigorítanák a hitelszerződések megkötésének feltételeit, és megtiltanák a reklámokban szereplő megtévesztő ingyenességet. A három javaslat a reklámtörvény, a kereskedelmi törvény és a fogyasztói hitelekre vonatkozó törvény módosítását jelentené.
Ha a termékbemutató-maffia elleni lépések részletesebben is érdeklik, kattintson ide.