A mátészalkaleaks csoportja azért fordult a tram-train sínpályát is építő NIF Zrt.-hez, mert azt szerették volna elérni, hogy az Ebes-Püspökladány vasúti szakasz felújítása miatt felszedett, de még használható síneket a Debrecen–Mátészalka közötti szakasz felújításához használják fel.
Csak a szokásos: most a Hódmezővásárhely - Szeged tram-train lett drágább
Az eredetileg tervezett 6,2 milliárd forintnál jóval drágábban, 8,9 milliárdért vállalja a közbeszerzésen győztes Strabag vasútépítő Kft. és TRSZ Kft. konzorciuma a Szeged és Hódmezővásárhely közé tervezett hibrid vasút (úgynevezett tram-train) pályájának megépítését - írja az Európai Unió Hivatalos Lapjában megjelent közlemény alapján az mno.hu.
A bejegyzésből az derül ki, hogy az egyébként a térségben borzalmas utazási körülményeket javítani szándékozó civil csoport egyik legtöbbet emlegetett témája a szabolcsi vonatközlekedés. Most döbbenten vették tudomásul, hogy az Ebes–Püspökladány között felszedett, még hasznosítható síneket a traim-train beruházásnál használják fel, nem pedig a lepusztult Debrecen és Mátészalka közötti vonalon.
Az nem csoda, ha az Ebes–Püspökladány közötti 31 kilométeres szakasz teljesen új síneket kap, hiszen ezt a beruházást Mészáros Lőrinc újíthatja fel 75 milliárd forintból, míg Lázár János kiakadt, amikor még a nyár végén kiderült, hogy a hódmezővásárhelyi tram-train ára megduplázódott a közbeszerzési kiírás szerint. Akkor azt mondta a kancelláriaminiszter, hogy így meg sem épülhet a Szeged–Hódmezővásárhely közötti vasútvonal. Most, hogy „olcsóbb” megoldást találtak, már meg is indulhatott az építkezés Lázár városában.
A csoport el is küldte a portálnak a NIF Zrt.-vel folytatott levelezésüket, amiből kiderült, hogy valóban használt sínekből épülhet a tram-train:
Tisztelt Adatigénylő!
A megkeresésében hivatkozott további kérdéseivel kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adjuk. Az Ebes–Püspökladány-vonalszakasz bontott sínjei egy része, valamint a Kelenföld–Százhalombatta vonalszakasz használt, de jónak minősített sínjei is beépítésre kerülnek a tram-train projekt keretében, az épülő 2. vágányok esetében is. Az Ebes–Püspökladány és a Kelenföld–Százhalombatta-vonalszakasz bontott sínjeit újítják fel újra beépítés előtt.
Tisztelettel: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.