A különleges vasúti kocsi a koronaőrség működésének és a Szent Jobb körutazásának állítana majd emléket, és a Magyar Nemzeti Múzeum 30 éves bérleményébe kerülne, a Vasúttörténeti Parkban lenne kiállítva, a MÁV Nosztalgia Kft. az üzemben tartó, a Dunakeszi Járműjavító Kft. pedig a kocsi kivitelezője lenne.
A műszaki emlék rekonstruálását eredetileg a Magyar Koronaőrök Egyesülete kezdeményezte, de más civil szervezetek is segítik a terv megvalósulását.
A pályázónak 18 hónapja lesz rekonstruálni a kocsiszerkezetet, és a kiírás szerint a vasúti kocsik fel- és átépítésében tapasztalt, szakemberekkel, szerszámokkal és persze vágányhálózattal ellátott szerelőcsarnokkal kell rendelkeznie a feladat elnyeréséhez. Az elkészítéshez szükséges anyagi forrásokat a Emberi Erőforrások Minisztériuma biztosítja.
Ha minden a tevek szerint alakul, akkor a végeredmény egy 33 tonnás, 18,21 méter hosszú, 4,65 méter magas, 3 méter széles, 10 ülőhelyes, 120 km/órás végsebességű, a jelenlegi szabványoknak is megfelelő, pompás vasúti kocsi lesz.
A díszes kocsit különleges rendezvényeken használják majd, például zarándokvonatokhoz csatlakoztatják, illetve a Tatai úti Vasúttörténeti Parkban fogják kiállítani mint a koronaőrségnek emléket állító kihelyezett tárlatot. A teljes vonatot azonban nem rekonstruálják majd, mivel a Szent Jobb 1938-as országjárása alatt használt többi vagon és a mozdony is szabályos gyorsvonati jármű volt.
Az ereklyeszállító kocsi újjáépítésének örömteli aktualitást ad, hogy Ferenc pápa nemrég bejelentette, hogy Magyarországon rendezik meg a következő eucharisztikus kongresszust 2020-ban. Ha minden jól megy, akkor már a katolikus világtalálkozó előtt, 2018-ra elkészülhet a legendás aranyvonat.