Az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma egy szerdai magbeszélésen találkozott a multimédia piac olyan vállalataival, mint az Apple, a Facebook, a Snapchat, a Twitter, az MTV, vagy a Buzzfeed, hogy tanácsot kérjen tőlük, miként üthetnék ki a dzsihadistákat a virtuális nyeregből.
A megbeszélésen képviseltette magát az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma, a Nemzeti Biztonsági Tanács, valamint a külügyminisztérium is.
A CNN szerint az értekezlet egyik résztvevője "ellen-narratívákkal, és pozitív üzenetek hangsúlyozásával" venné föl a kesztyűt az internetes toborzókkal szemben.
Véleményünk szerint azonban ez valószínűleg édeskevés lesz a terroristákkal szemben, akik egyre fogyatkozó létszámukat mind kétségbeesettebben próbálják külföldi regrutákkal pótolni.
Az új harcosok beszervezésének egyik legjelentősebb színtere pedig egyértelműen a világháló, ahol könnyűszerrel behálózzák az iszlamista üzenetekre fogékony fiatalokat.