Miközben csütörtökön még csak a gyorstelepítésű drótakadály jelentett fizikai korlátot a szántóföldön, péntek délelőtt már felkerült a pengehuzal a 3 méteres oszlopok Szerbia felé hajló úgynevezett hattyúnyakára is, illetve a drótháló az oszloptestekre.
Ugyanakkor az MTI tudósítója a Szeged-Szabadka vasútvonal és a határ metszéspontjában tanúja volt annak, amint a MÁV szakemberei felmérték a területet, a vasúti kapu építését előkészítendő. Ugyanis jelenleg a vasútvonal mentén áramlik Magyarország felé a migránsok legnagyobb tömege.
Az ottani beszélgetésből kiderült, hogy szombaton megkezdik a vasút által a határkerítésen ütött rést elzáró kapu tartóoszlopainak a betonozását, és hétfőn a helyére is kerül a kapu.
Eközben folyamatosan érkeznek a migránsok a szerb oldalról, ám a hét elején tapasztaltakkal szemben - amikor 4-5 óránál tovább is a szabad ég alatt várakoztak - most szinte azonnal buszokra szállítják őket. A járművek a határ közelében kialakított idegenrendészeti előállítókba viszik a migránsokat, ahol ellátást kapnak.
Ez azt jelenti, hogy amint odaérnek a vasút és a közút metszéspontjában létrehozott gyűjtőponthoz, azonnal buszokra kerülnek. A gyűjtőponthoz vezető úton, több száz méter hosszan várakoznak a buszok, közöttük sok, a budapesti közösségi közlekedést kiszolgáló jármű.
Ugyanakkor már megérkezésükkor étellel, itallal kínálják a migránsokat a gyűjtőpontnál tevékenykedő segélyszervezetek, illetve szükség szerint ruhával is ellátják őket. Az esős időben igen kelendőek voltak a gumicsizmák, illetve nagy igény mutatkozott a gyerekcipőkre.
Az MTI tudósítója a rendőrségi járművek mellett honvédségi terepjárókat és katonai szállítójárműveket is látott a gyűjtőpontnál.