Varga - Tarlós harc előtt?

[fb_pages_codes:budapest]
A fő budapesti futóversenyekhez kapcsolódó közvetlen költés 2,7 milliárd forint volt 2015-ben, a kapcsolódó adó- és járulékbevételek 880 millió forintot tettek ki - ismertette a nemzetgazdasági miniszter a Budapesti Sportiroda (BSI) által megrendelt, a KPMG által készített tanulmány főbb megállapításait.

A kormány azokat az ágazatokat támogatja, amelyek szorosan kapcsolódnak a gazdaság növekedéséhez; a futóturizmus ilyen terület - mondta.

Ezzel a kijelentésével valószínűleg nem aratott osztatlan sikert Tarlós Istvánnál, aki szerint - meg nem nevezett úgynevezett "közlekedési szakértőkre" alapozva - túl sok a futóverseny a "szélsőségesen tömegközlekedés orientált" fővárosban.

Akkor decemberben fővárosi futóversenyeket érintő rendeletmódosítást is kilátásba helyezett, ennek alapján a városvezetés későbbi mérlegelése szerint a Budapest centrumában megrendezett évenkénti hat nagy rendezvényből akár már jövőre is legfeljebb csak hármat rendezhetnek meg.

Nyilván erre válaszul Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes kérdésre válaszolva közölte: a kiemelt területeken - rakpart, alagút - rendezett futóversenyek engedélyezése során figyelembe veszik, hányan vesznek részt az adott rendezvényen, és más elbírálás alá esik egy nagyobb múltú rendezvény. Hangsúlyozta: nem a versenyek számát szeretnék csökkenteni, hanem próbálják összeegyeztetni azokat a belvárosban élők igényeivel.

Meg a vasárnaponként is autókázni vágyók igényeivel. Ugye.