Azt valószínűleg már mindenki tudja, hogy fejleszteni fogjuk a Budapest-Kelebia vasútvonalat, kínai hitelből.
A gigantikus közbeszerzés nemrég jelent meg, amely megfelel a hazai és uniós szabályoknak – írja a Magyar Nemzet a Fonódó blogra hivatkozva. A gyakorlattól azért eltér a metódus, mert a tervezést, az engedélyeztetést és a kivitelezést egyben írták ki.
A lebonyolító cégnél nem is tagadják, hogy ázsiai szakemberek is közreműködtek a közbeszerzés kiírásában. Rekordösszegű referenciákat kérnek a pályázóktól, ez azt jelenti, hogy aki az elmúlt öt évben 37,5 milliárd forintért tervezett és 750 milliárdért épített ilyen pályát, indulhat.
A blog megkérdezte a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt.-től, hogy miért döntöttek így, ez ugyanis csökkenti a versenyt. Végül az is kiderült, hogy a kiíró a potenciális nyertesek körét tovább szűkíti azzal, hogy kétlépcsős a tender, a második szakaszban már csak három kiválasztott ajánlattevő vehet részt.