Vasútfejlesztés címén bezárják, felszántják a Délit

A dél-budai közlekedés szétverése, a pályaudvar területének kijátszása csak egymilliárd forintunkba fog kerülni.

Bár lényegében mindenki ellenzi, az összes komolyan - értsd: nem kormányzati propaganda több száz wattos erősítőjeként működő - szakmai szervezet kézzel-lábbal tiltakozik a Déli pályaudvar bezárása ellen, nagyon úgy tűnik, a kormányzat ismét roppant határozott, ha végig kell vinni egy kellően értelmetlen, sok pénz kidobásával járó, de cserébe legalább rendkívül káros intézkedést.

Lázár János a mai kormányinfón ugyanis arról beszélt, hogy a kormánynak van olyan terve, ami szerint lebontanák a pályaudvart, a helyén pedig parkot alakítanának ki. Ez ugye azért is rendkívül bölcs döntés, mert Buda egyik legnagyobb közparkja pont a Déli mellett van, úgy hívják, hogy Vérmező.

"A budai vasútfejlesztés, a kapcsolódó köztéri területfejlesztés és csomópontfejlesztés megvalósítása érdekében szükséges intézkedésekről" - címmel pedig már meg is jelent a Magyar Közlönyben Orbán Viktor aláírásával ellátott kormányhatározat, amelynek értelmében Seszták Miklós Nemzeti Fejlesztési miniszternek

el kell végeznie a Déli pályaudvar jövőbeni funkciójának hatásvizsgálatát, a Déli üzemi pályaudvar megszüntetéséhez és a Kelenföldi vasúti vágányhálózati és létesítményi kapacitásbővítéshez szükséges hatásvizsgálat és tendertervek elkészítését, környezetvédelmi felmérést, valamint az organizációs vizsgálatokat.

Sesztáknak ezenkívül július 1-ig ötletpályázatot kell kiírnia és lebonyolítania a Déli pályaudvar végponti területének (peronos vágányok, utascsarnok és az attól két oldalra eső vasúti terület az ott lévő üzemi meg irodaépületekkel) jövőbeni közösségi célú funkcionális hasznosításáról.
[fb_pages_codes:budapest]
Emellett: az emberi erőforrások miniszterének (nevén nevezve: Balog Zoltán) feladata, hogy a Déli pályaudvar üzemi pályaudvari részén megvalósítandó sport és szabadidős célú városfejlesztés részletes koncepcióját, megvalósíthatósági tanulmányát a Testnevelési Egyetem, szükség esetén a MÁV Zrt. bevonásával készítse el, majd terjessze a kormány elé. 

Magyarra lefordítva ezt a kis történetet:

Bár a Kelenföldi pályaudvar nem bírta el már tavaly tavasszal még úgy sem a Déli pályaudvar kiesése miatt megnövekedett forgalmat, hogy értelemszerűen a balatoni főszezon még nem kezdődött el (arról pedig még nem is beszéltünk, hogy épp most szűkítik Kelenföld kapacitását), ez nem zavartatja a kormányt abban, hogy a Testnevelési Egyetem bővítésének kedvéért szétbarmolja több tízezer ember napi közlekedését.

De mindenki nyugodjon le, a budai közösségi közlekedés szétverése mindössze

egymilliárd forintunkba fog kerülni.

Mármint a tanulmány. A megvalósíthatósági.

Maga a pályaudvar szétverése nyilván jobban fog majd fájni.