Vegyél meg mindent! Ja, semmit!

Idén ugyanarra a napra esik a "Black Friday" akció és a "fogyasztói böjtként" ismert Ne vásárolj semmit! nap.

A "Black Friday" csaknem ötven éve a hálaadást követő péntek - idén november 27-e - elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban; ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők.

Egy kis ízelítő Amerikából
 
A Media Markt és az NRC marketingkutató közös felmérése szerint a promóció Magyarországon sem ismeretlen, a 18-59 éves, internethasználó lakosság 72 százaléka hallott már róla. A korcsoport 22 százaléka tervezi is, hogy vásárol, a felmérés szerint elsősorban a 18-39 éves, felsőfokú végzettségű, budapesti és közép-magyarországi, illetve kelet-magyarországi férfiak érdeklődnek.
 
Az áruház kiválasztásánál a válaszadók számára a legfontosabb szempont az ár, a széles választék és a garanciális feltételek. A legnagyobb az érdeklődés az elektronikai, ezen belül is leginkább a számítástechnikai termékek, a könyvek, a ruházati és szépségápolási cikkek, valamint a sportszerek és a sportruházat iránt.
 
A kaposvarmost.hu közzétett egy videót arról, ahogy a helyi Tescoban a 150 ezerről 90 ezerre leértékelt tévéken balhéznak össze az emberek:
 
 
Visszatérve: a többség, 54 százalék elsősorban online tervez vásárolni, 35 százalékot az online és offline vásárlási mód is érdekli, kizárólag áruházban pedig csak a válaszadók 11 százaléka vásárolna. A csak online vásárlók esetében a 30-39 éves, közép- és felsőfokú végzettségű, budapesti és kelet-magyarországi férfiak vannak többségben. Az áruházi vásárlást tervezők között viszont a 30-39 éves, alapfokú végzettséggel rendelkező, budapesti és vidéki nők vannak a legtöbben - derül ki a felmérésből.
 
Idén ugyanarra a napra esik a karácsonyi bevásárlás kezdetét jelentő "Black Friday" akció és a "fogyasztói böjtként" ismert Ne vásárolj semmit! nap.