A nyári hétvégéken nem ritka, hogy a magyar-szerb határ kilépőoldalán akár öt-hatórás várakozásra is számítani lehet, és akár már a hajnali órákban több kilométeres sorok alakulnak ki a határátkelőkön.
Rengeteg vendégmunkás tart Németországból Törökországba gépkocsival. A több mint kétezer kilométeres Berlin-Isztambul út ideális esetben, várakozások nélkül is több mint 22 órát vesz igénybe.
A magyar-szerb határon esedékes 5-6 órás várakozást tetézi, hogy Szerbia útjain több fizetőkapu is van, ami a nyári csúcsidőben egyenként további mintegy kétórás várakozást jelent. Útvonaltól függően Szerbia északi határától a déli határig 4-5 fizetőkapun kell átjutni. Majd ki kell lépni Szerbiából, és akár a szerb-bolgár, akár a szerb-macedón határt választják az utazók, további 4-5 órát kell majd várniuk arra, hogy folytathassák útjukat. Ez azt jelenti, hogy a 22 órás út akár 43 órásra vagy még hosszabbra is nyúlhat.
A probléma minden évben felmerül, megoldási javaslat azonban egyelőre nem született sem arra, hogyan lehetne csökkenteni a határon a várakozási időt, sem arra, hogyan lehetne egyszerűsíteni a szerbiai autópályadíjfizetési-rendszert, sőt a tervek szerint újabb kapuk épülnek majd. A tervek szerint például októbertől az észak-vajdasági Topolyánál is működésbe lép egy fizetőkapu, ami további forgalomlassításhoz vezethet.
A vendégmunkások tömegei bénítják meg a magyar és szerb utakat
A magyar-szerb határ után jöhetnek a szerbiai autópályák fizetőkapui.