Az ország minden régiójából minden nap kötelezően Budapestre kell küldeni négy mentőautónyi személyzetet. Egy emberre 2-3 havonta jut egy fővárosi szolgálat - írja egy birtokába került belső körlevél alapján Facebook-posztjában Hadházy Ákos.
A jövőben naponta 25–30 vidéki mentőegység segíti ki a budapesti kollégákat. Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) szóvivője az ATV-nek azt mondta: ez egy "igazságosabb, tervezhetőbb rendszer" lesz.
A Magyar Orvosi Kamara elnöke nem ilyen derűlátó. Szerinte a probléma gyökere a rossz finanszírozási struktúr.
„Gyakorlatilag mára jutott el odáig a rendszer, hogy ezt a krónikus, évtizedeken át tartó alulfinanszírozottságot már nem tudja elviselni. Egyre több kolléga hagyja el az állami ellátást, a magánellátás elképesztően bővül, és ezzel párhuzamosan a közellátás az állami egészségügyben gyengül”
– sorolta Álmos Péter.
Győrfi Pál a Telex kérdésére azt a tájékoztatást adta: vidékről csak a személyzet utazik Budapestre, és meghatározott állomásokon kapnak mentőautót a feladatuk elvégzéséhez. A mentősök szolgálati autóval utaznak a fővárosba, ott veszik fel a mentőgépkocsit, a műszak végén pedig szintén szolgálati autóval utaznak haza.
A nyilvánosságra került körlevél szerint
a vidéki mentősöknek két órával a műszak megkezdése előtt, reggel 7 órakor már Budapesten kell lenniük, és 9 órakor kezdik meg 16 órás szolgálatukat.
Ennek végén kell visszavinniük a mentőautót az állomásra, majd ezután indulhatnak haza. Kérdésünkre, hogy egy fárasztó műszak végén van-e lehetőség arra, hogy ne kelljen a távol élőknek még több órát autózniuk hazafelé, a szóvivő azt válaszolta: „több budapesti mentőállomásunkon vannak kialakítva szálláshelyek bajtársaink részére, amennyiben a fővárosban töltik az éjszakát.”