Eljött az online harcosok ideje?

A múlt hétvégén rendezett E-sport fesztiválon jártunk, ahol a Magyarországon még kevésbé ismert terület egyre növekvő közössége mutatta meg erejét. 

Február elején az Alfahíren már volt olvasható egy interjú az Otherworld Élménymagazin főszerkesztőjével, aki valamennyire megvilágította, hogy mi is az az E-sport, de azért nem árt némi magyarázat. 
 
Úgy vélem, hogy nem szabad figyelmen kívül hagyni azt, hogy mi iránt kezdenek érdeklődni a fiatalok, mert a jövőben nagy befolyással lehet a jövő nemzedékére ennek a jelenségnek az elterjedése is. Mostani beszámolóm egyik nem titkolt célja, hogy egy úgymond értelmező és információs hidat képezzen a generációs szakadékoknál, és kicsit lerombolja a ”Jaj, ezek csak ülnek a számítógépnél!” sztereotípiát. 
 
Hogy mi is az E-sport? Olyanok versenye ez, akik a maximumra fejlesztették képességeiket egy adott népszerű játékban. Fegyelem, reflex, elszántság és csapatmunka a többjátékos meccsek esetében - ezek szükségesek a jó eredmény eléréséhez. Nézzük, hogy mindez hogyan valósult meg a múlt szombaton!
 
A MOM Sportközponthoz érve már délelőtt 10-kor izgatott fiatalokat látok, akik várják a rendezvényre való bejutást. A rendezvény területére érve rögtön látható a színpad és a mögötte lévő óriási 20x5méteres vászon, amire a különböző E-sport játékok bemutató videóit vetítik. A hangzás minősége nagyon jó, a helyszín berendezése is minőségi hatást kelt. A színpaddal szemben állva jobboldalt játékkonzolok vannak kirakva, összesen 15 darab. Egyelőre ott van sürgésforgás.
 
Kezdődik a megnyitó, amit taiko dobosok és Köteles Leander új zenekara az Am I God pezsdít fel. A zenekar előadja az E-sport egyik ismert zenéjét, a Warriorst. Bemelegítésnek tökéletes.
 
Ezután négy játék legjobbjai csapnak össze a színpadon felállított számítógépeknél. A meccseket szakkommentátorok értékelik, akárcsak bármilyen más sportesemény televíziós közvetítésén. A nézők pedig a már korábban említett vásznon követik az eseményeket, és persze szurkolnak, ahogy azt egy normális sporteseménytől el lehet várni. Néha adódtak technikai problémák is, de a levezénylő ORoberto jól kezelt minden helyzetet.
 
 
A versenyek végeztével kérdésemre Branyiczky Zoltán, aki az Otherworld Élménymagazin főszerkesztője és a rendezvény egyik társszervezője kifejtette, hogy „Figyelembe véve az E-sport jelenlegi állapotát Magyarországon, az E-sport Fest iszonyú komoly lépés volt számunkra. Tudtuk, hogy mit akarunk elérni, és ha az csupán egy hangyányival lesz több, mint amit eddig mások véghezvittek, az nem fog meggyőzni senkit a céljainkról. Ezért kellett, hogy az E-sport Fest dimenziókkal jobb legyen, mint bármi más, amivel eddig itthon E-sport néven találkoztak az emberek. Ebben szenzációs partnerre találtunk a Special Effects Media személyében, hiszen ők biztosítani tudták azt a technikát, ami egy ilyen volumenű rendezvényhez elengedhetetlen. A végeredmény szerintem önmagáért beszélt. Profi koncert egy ismert sláger feldolgozásával, profi szakkommentátorok, remek csapatok, szoros versenyek és hálás közönség. Számomra a legnagyobb meglepetés egyébként az volt, hogy milyen sokan eljöttek. Ez egy sok ismeretlenes egyenlet volt, de mind partneri, mind közönségoldalon megválaszolásra került a legfontosabb kérdés, hogy van-e jövője az E-sportnak Magyarországon. Ma már határozottan állíthatom, igen!” 
 
Az E-sport Fest főszervezője, anyagi és technikai támogatója a Special Effects volt, míg a szakmai hátteret és a versenyek lebonyolításának feladatát az Egymillióan a magyar e-sportért csapata látta el. Az Otherworld Élménymagazin, mint az esemény társszervezője járult hozzá a rendezvény sikeréhez.
 
A kvalifikációk online történtek, melyekre összesen 280 csapat és 93 egyéni játékos nevezett, ez összesen közel 1500 versenyzőt jelent. A fesztiválon több mint ezer fő vett részt, ami mindenképp jó kiindulópontnak számít a jövőre nézve. Mint kiderült, az internetes élő közvetítésbe több mint 10 ezer ember nézett bele. 
 
Illyés Zoltán