A nagykövet elmondta, a mintegy 180 emberből álló magyar csoportot két megbízható, színvonalas helyen sikerült elhelyezni. Vannak, akik ma reggel már elhagyták a szállodát és útban vannak a repülőtérre, hogy hazamenjenek - mondta.
Kiss Gábor mindenkinek azt ajánlja, hogy vegyék fel a kapcsolatot az Uniqa biztosítóval, akiknek pedig utasbiztosításuk is van, azok is kezdjék el az ügyintézést.
Az ankarai nagykövetség négy munkatársa - köztük három konzul - már vasárnap este a helyszínre ment, hogy segítsen a magyaroknak.
A Green Holidays Kft. vasárnap kora este jelentett fizetésképtelenséget. A társaság szervezésében délelőtt még elindult egy magyar csoport Budapestről charterjárattal a törökországi Antalyába, de lefoglalt szálláshelyükre már nem jutottak el.
A családjával egy törökországi szállodában várakozó utas, Novák Zsuzsanna az MTI-nek elmondta, 10 óra után landoltak Antalyában, de a reptéren senki nem várta őket, az utazási iroda a telefont sem vette fel.
A Green Holidays honlapján vasárnap este azt közölte, hogy a társaság vagyoni biztosítékát az Uniqa Biztosító Zrt. szolgáltatja. A szükséges intézkedéseket a társaság helyett a biztosító teszi meg. A kárenyhítés módjáról a biztosító dönt. A társaság kötelezettségeinek teljesítéséhez szükséges intézkedésekről - a vagyoni biztosíték terhére - a kormányhivatal intézkedik a biztosítóval együttműködve. Az utasok igényeiket közvetlenül a biztosítóval szemben érvényesíthetik, amelyet az info@uniqa.hu címen jelenthetnek be.
180 magyart hagyott Törökországban egy csődbe ment utazási iroda
Az Alfahír információi szerint a közel kétszáz magyar turistát végül Antalya különböző szállodáiba vitték, de mivel azokba nem voltak befizetve, gyakorlatilag semmilyen ellátást nem kaptak, csak leülhettek a váróban. Az egyik érintett Magyarországon tartózkodó rokonától megtudtuk, hogy mintegy 70-80 magyar turista várakozik jelenleg is az antalyai Golden Coast nevű szállodában.