Használt sínekből épülhet a hódmezővásárhelyi tram-train

Egy mátészalkai civil csoport szerint Püspökladánynál és Kelenföldön felszedett síneket építenek be az egyébként a tervezettnél drágábban készülő traim-train sínpályájába - írja a Hvg.hu.

A mátészalkaleaks csoportja azért fordult a tram-train sínpályát is építő NIF Zrt.-hez, mert azt szerették volna elérni, hogy az Ebes-Püspökladány vasúti szakasz felújítása miatt felszedett, de még használható síneket a Debrecen–Mátészalka közötti szakasz felújításához használják fel. 

Csak a szokásos: most a Hódmezővásárhely - Szeged tram-train lett drágább

Az eredetileg tervezett 6,2 milliárd forintnál jóval drágábban, 8,9 milliárdért vállalja a közbeszerzésen győztes Strabag vasútépítő Kft. és TRSZ Kft. konzorciuma a Szeged és Hódmezővásárhely közé tervezett hibrid vasút (úgynevezett tram-train) pályájának megépítését - írja az Európai Unió Hivatalos Lapjában megjelent közlemény alapján az mno.hu.

A bejegyzésből az derül ki, hogy az egyébként a térségben borzalmas utazási körülményeket javítani szándékozó civil csoport egyik legtöbbet emlegetett témája a szabolcsi vonatközlekedés. Most döbbenten vették tudomásul, hogy az Ebes–Püspökladány között felszedett, még hasznosítható síneket a traim-train beruházásnál használják fel, nem pedig a lepusztult Debrecen és Mátészalka közötti vonalon.

Az nem csoda, ha az Ebes–Püspökladány közötti 31 kilométeres szakasz teljesen új síneket kap, hiszen ezt a beruházást Mészáros Lőrinc újíthatja fel 75 milliárd forintból, míg Lázár János kiakadt, amikor még a nyár végén kiderült, hogy a hódmezővásárhelyi tram-train ára megduplázódott a közbeszerzési kiírás szerint. Akkor azt mondta a kancelláriaminiszter, hogy így meg sem épülhet a Szeged–Hódmezővásárhely közötti vasútvonal. Most, hogy „olcsóbb” megoldást találtak, már meg is indulhatott az építkezés Lázár városában.

A csoport el is küldte a portálnak a NIF Zrt.-vel folytatott levelezésüket, amiből kiderült, hogy valóban használt sínekből épülhet a tram-train:

Tisztelt Adatigénylő!

A megkeresésében hivatkozott további kérdéseivel kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adjuk. Az Ebes–Püspökladány-vonalszakasz bontott sínjei egy része, valamint a Kelenföld–Százhalombatta vonalszakasz használt, de jónak minősített sínjei is beépítésre kerülnek a tram-train projekt keretében, az épülő 2. vágányok esetében is. Az Ebes–Püspökladány és a Kelenföld–Százhalombatta-vonalszakasz bontott sínjeit újítják fel újra beépítés előtt.

Tisztelettel: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Láttál valami izgalmasat?
Küldd be nekünk!
Szerkesztő:
Dobos Zoltán
sss
2019. május 25. | 17:20
Szombaton és vasárnap is a fátyol- és gomolyfelhők mellett sok napsütésre számíthatunk.
sss
2019. május 25. | 16:04
A nemzetközi hatóság az ukránoknak adott igazat. Az oroszok szerint viszont a hatásköre nem terjed ki katonai tevékenységre.
1
sss
2019. május 25. | 13:47
Mi lesz a Jobbikkal? Hova ülnek majd be a képviselőik? Többek között ezekre a kérdésekre is válaszolt az Euronewsnak Babar Viktor, az Europe Elects elemzője.
1
sss
2019. május 25. | 10:54
Az ellenzéki párt kiállt a pénteki klímavédelmi tüntetés küldetése mellett.
1
sss
2019. május 25. | 09:08
Meglepő, ha igaz. Orbán Viktor korábban többször is élesen kritizálta a német kancellár menekültpolitikáját.
1
sss
2019. május 25. | 08:45
sss
2019. május 25. | 13:47
Mi lesz a Jobbikkal? Hova ülnek majd be a képviselőik? Többek között ezekre a kérdésekre is válaszolt az Euronewsnak Babar Viktor, az Europe Elects elemzője.
sss
2019. május 25. | 10:54
Az ellenzéki párt kiállt a pénteki klímavédelmi tüntetés küldetése mellett.
sss
2019. május 25. | 09:08
Meglepő, ha igaz. Orbán Viktor korábban többször is élesen kritizálta a német kancellár menekültpolitikáját.