Leszólhattak az MTI-nek, javítson, mert leírta, hogy a Néppárt felfüggesztette a Fideszt

Újabb példája annak, hogy az Orbán-kormány alatt sajátosan értelmezik a közszolgálatiságot, és mindennek a kormánypropagandával kell összhangban lennie.

Történt ugyanis, hogy az MTI kedden 10:07-kor megírta: Sebastian Kurz osztrák kancellár szerint Orbán Viktor kijelentése Manfred Weberről nem változtat a Fidesz európai néppárti tagságáról szóló eljáráson. A hírösszefoglalóban a Fidesz néppárti tagságának felfüggesztését is felidézték.

„Az EPP politikai közgyűlése március 20-án határozott a Fidesz tagságának felfüggesztéséről és arról, hogy megvizsgálják a magyarországi helyzetet és a Fidesz tevékenységét”

- írta helyesen az MTI.

Majd valahol a kormányoldal propagandaminisztériumában kiszúrhatták, hogy „hoppá, ez nem illik Orbán Viktor önfelfüggesztési legendájába”, ezért leszólhattak az MTI-be, és lám, 13:21-kor a Magyar Távirati Iroda javítást közölt, amelyben már az állt:

„Az EPP politikai közgyűlése március 20-án a néppárt elnökségének és a Fidesznek a megegyezése alapján határozott a Fidesz tagságának felfüggesztéséről és arról, hogy megvizsgálják a magyarországi helyzetet és a Fidesz tevékenységét.”

Később már Manfred Weber szájába is beleadták a kormánypropagandát, mert egy 15:04-es MTI-hírbe, amely arról számolt be, hogy a Néppárt csúcsjelöltje szerint Magyarország rossz irányba tart Orbán Viktorral, azt írták:

„Az AFP francia hírügynökség megkeresésére Manfred Weber felidézte: az EPP politikai közgyűlése a néppárt elnöksége és a Fidesz megegyezése alapján felfüggesztette a párt tagságát, így a Fidesznek nincs joga részt venni a szervezet ülésein.”

Weber persze nem ezt mondta az AFP-nek. Apró, de szemléletes példája, hogy mit szabad leírni és mit nem a Fidesszel kapcsolatban.