Közel 100 ezer diák maradhatott ki az oktatásból a digitális tanrend bevezetése óta

.

A Klebelsberg Központ (KK) mintegy 750 ezer diákjának öt százaléka nem rendelkezik a szükséges eszközökkel, vagy még internettel sem a digitális távoktatáshoz - erről a központ vezetője, Hajnal Gabriella beszélt az InfoRádióban

Hajnal Gabriella szerint rendkívül hirtelen kellett átállnia a tantermen kívüli oktatásra a magyarországi intézményeknek. Hozzátette: bár vannak olyan térségek, ahol a mai napig papír alapon, esetleg telefonon történik az oktatás, többségében mégis az mondható, hogy "digitálisan zajlik."

A Klebelsberg Központ vezetőjének meglátása szerint akad olyan eset, ahol túlzásokba esetek, miután túlságosan sok feladatot kapnak a gyerekek a digitális platformokon, ezért előfordulhat, hogy most több időt töltenek tanulással, mint korábban. Éppen ezért fokozatosan felhívták a kollégák figyelmét, hogy többet semmiképpen nem kell adni, mint amennyit egyébként az iskolában megtettek. Ugyanakkor véleménye szerint ez hamarosan kiegyenlítődik.

Hajnal Gabriella leszögezte, hogy az internet, illetve a digitális eszközök nem minden családnál adottak, esetükben levél útján oldják meg az oktatást.

Ők a Klebelsberg Központ mintegy 750 ezer diákjának 5 százalékát jelentik.

A Népszavának nyilatkozó Ercse Kriszta oktatáskutató szerint azonban ez a szám magasabb is lehet, mivel ebben nincsenek benne az egyházi fenntartású iskolák és a szakképzés diákjai sem, pedig vélhetően köztük is nagyon sokan lehetnek, akik eszközök hiányában kimaradnak az online távoktatásból.

Véleménye szerint közel 100 ezer gyermek nem tud rendesen részt venni a digitális oktatásban. 

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint Magyarországon a gyermekes családok internet-ellátottsága 98 százalékra nőtt. Azonban az oktatáskutató szerint ez nem azt jelenti, hogy minden gyermeknek egyformán van hozzáférése, eszköze. Különösen a hátrányos helyzetű, szegényebb térségekben élő családoknál jelenthet gondot a szükséges mennyiségű és minőségű eszközök hiánya, függetlenül attól, van-e internet elérhetőség.

Az utóbbi időben 21 szakmai szervezet alapítványi petíciót indított a távoktatásból kieső tanulók támogatására. Az oktatásirányítástól egyebek mellett azt kérik, pontosan mérjék fel az érintett diákok körét, és kezdeményezzék a családok megfelelő eszközökkel és internetkapcsolattal való ellátását.