Marad a kerékpárút a Nagykörúton

kőrúti kerékpársáv
Facebook

A döntést Karácsony Gergely jelentette be a Városháza udvarán. A főpolgármester szerint a városvezetés kompromisszumos megoldást választott, amikor úgy döntött, hogy a biciklisáv nem mindenhol marad a mostani helyén. - írja a 444.hu

A Blaha Lujza tér és a Petőfi híd közötti, a József körutat és a Ferenc körutat jelentő útszakaszon visszaállítják a kétszer kétsávos autós forgalmi rendet, ugyanakkor megszűnik a parkolósáv, (450 parkolóhely s így az út szélére, a járdatest és a két forgalmi sáv közé kerül át a kerékpársáv.

Egyetértünk azokkal a szakmai és civil szereplőkkel, akik szeretnék, hogy a Nagykörút Budapest kulturális-kereskedelmi főutcája legyen, és visszakapja mindazokat a funkciókat, amik régen jellemezték

- mondta Karácsony Gergely.

Balogh Samu kabinetfőnök, várostervező közölte, hogy méréseik alapján a Nagykörút Blaha Lujza tértől Petőfi hídig terjedő szakaszát közel kétszer annyi autó használja naponta, mint a Blahától északra terjedő útszakaszt. Utóbbin mára csak a közlekedők egynegyede jár autóval, többségük fenntartható közlekedési módot - tömegközlekedést vagy kerékpárt - használ. Balogh szerint a másik, déli útszakaszon ez megközelítőleg fordítva van.

A Magyar Kerékpárosklub üdvözli a nagykörúti, Bartók Béla úti, Villányi és Tétényi úti kerékpársávok megtartásáról hozott (…) döntést annak ellenére, hogy a Nagykörűt józsefvárosi szakaszán nem a körút átfogó megújulását szolgáló megoldás születhet.

- írta közösségi oldalán a szervezet. Úgy vélik, a körúti biciklisáv vonzó kapcsolatot nyújt a kerületek között, segít kerékpárra váltani azoknak az akár autóval közlekedőknek is, akik még nem indultak el biciklivel. A kerékpársávok egyszerre csökkentik a járdán biciklizők számát és autóval is kiszámíthatóbb helyzetet teremtenek.