Az Orbán-bányából származó portól fulladoznak a bicskeiek

Az Orbán-bányából származó portól fulladoznak a bicskeiek

A Magyar Hang számolt be arról, hogy fullasztó por lepi el Bicske belterületét, ahol egy vasúti közrakodón évek óta Orbán Győző gánti kőbányájából bányszott murvát és zúzalékot rakodnak a vasúti kocsikra. Pedig a 2019-es önkormányzati választás kampányában Palkovics László fejlesztési miniszter, Tessely Zoltán fideszes országgyűlési képviselő, Pálffy Károly, Bicske akkor még hivatalban lévő polgármestere, és Bálint Istvánné alpolgármester meg is ígérte, ha rászavaznak, akkor egyebek mellett megszünteti a városban élőket nagyon zavaró közrakodót.

Három nap múlva megválasztották Bálint Istvánnét, de a közrakodó azóta sem tűnt el. Néhány hónapig ugyan szüneteltek a munkálatok, majd idén március 29-én visszatértek a rémálom kamionok, kövek, kavicsok, markolók, dolomitpor és zaj formájában a bicskeiek életébe. Egyik napról a másikra ismét elkezdték használni az Orbán-bányából származó anyagok számára a lakott területen belüli rakodót. A hetilap munkatársai több napig figyelték és rögzítették a folyamatot.

11 óra körül érkeznek az Orbán-bányából az első teherautók, amelyek ledöntik az üres területre az anyagot: rendszerint, apró szemű zúzott kavicsot, naponta több tonnát. Aztán érkezik egy sárga homlokrakodó, amely felmarkolja és bezúdítja az árut a vagonokba. A nap végén jön egy mozdony, amely elvontatja az Orbán-áruval teli vasúti kocsikat. Másnap ugyanez a folyamat kezdődik előröl.

{"preview_thumbnail":"/sites/default/files/styles/video_embed_wysiwyg_preview/public/video_thumbnails/GNQc16Sjmf4.jpg?itok=1aRyG3ry","video_url":"https://www.youtube.com/watch?v=GNQc16Sjmf4&ab_channel=MagyarHang%E2%80%93AT%C3%BAl%C3%A9l%C5%91Magazin","settings":{"responsive":1,"width":"854","height":"480","autoplay":0},"settings_summary":["Beágyazott videó (Alkalmazkodó)."]}

Munkatársunk maszkon át, 15 perces ott tartózkodás után is nehézlégzést tapasztalt önmagán. A vasútállomás napi 2500 utast szolgál ki, így a por az ő tüdejükbe is száll

- olvasható a Magyar Hang írásában.

A másik fejlemény az ügyben, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) márciusban végre eredményt hirdetett a bicskei Nagyállomás projekt közbeszerzésében, aminek ugye harminc nappal a 2019-es önkormányzati választások után már el kellett volna indulnia, és melynek része ennek a bizonyos átrakodónak a városon kívülre helyezése is. A tender lebonyolítója a Nagy és Kiss Ügyvédi Iroda volt, amely a 24.hu egy 2017-es cikke szerint konzorciumban „együtt mozog” a lap által Orbán Ráhel ügyvédjeként azonosított Bajkai István (aki azóta fideszes országgyűlési képviselővé avanzsált) irodájával, az SBGK Ügyvédi Irodával. Talán nem meglepő, hogy a három ajánlattevő közül az értékelőktől a legtöbb pontszámot a V-Híd Építő Zrt. kapta, és így őket választották ki a feladatra, uniós eljárásban. A cég a felcsúti dollár-másfél milliárdos, a miniszterelnök barátja, Mészáros Lőrinc tulajdonában van. (Érdekesség: a V-Híd tulajdonosa a Pro Ráta Holdingnak, melynek vezérigazgatója Vida Ildikó, s amely résztulajdonosa a néhai Magyar Nemzetet kiadó, végelszámolás alatt álló Nemzet Kft.-nek. Vagyis a valamikori Simicska-birodalom részei tűnnek fel ebben az ügyben is.)

Szabad szemmel is jól látható összegért, 10 milliárd forintért fogják átépíteni a bicskei vasútállomást és környékét. A beruházás már bejelentett alvállalkozói is megbízható személyek kezében vannak, az egyik alvállalkozót Mészáros Lőrinc testvére, Mészáros János tulajdonolja (Híd-Tám Kft.), míg a másikat a NER-elitet magángépen röptető Szíjj László birtokolja (Duna Aszfalt Zrt.). Így elmondhatjuk, hogy ha egyszer végre elindul a bicskei Nagyállomás-projekt, Orbán Viktor gyerekkori barátja, Mészáros Lőrinc fogja építeni az Orbán Viktor édesapja, Orbán Győző által használt kőátrakodó utódját.