Az oligarcha Szíjj László cégének ajánlata papíron még így is a legolcsóbb volt a három közül: a Strabag Építő Kft. és a Swietelsky Magyarország Kft. még többet kért volna a munkáért. A tendert a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) írta ki, a nyílt uniós eljárás tavaly szeptemberben indult el, a végső ajánlattételi határidő 2023. november 23. volt – számolt be a Népszava a VG.hu lelkendező cikke alapján.
Az amúgy Szijjártó Péter jachtoztató Szíjj Lászlótól nemcsak a 756 méter hosszú hidat, de 28 kilométer utat, öt körforgalmat és egy kerékpáros aluljárót is kapunk a pénzünkért.
Az emlegetett tender részei a következők:
• Építenek 28,8 kilométer kétszer egy, valamint kétszer két sávos utat, melynek része egy körforgalom, három közúti híd, illetve a kerékpárút levezetése az új Duna-hídról.
• Az új híd 756 méter felszerkezeti hosszal épül meg, amihez két ártéri híd és egy mederhíd készül. A teljes szerkezeti magasság 2,75 méter lesz. A híd kétszer két sávos osztott pályás keresztmetszetű lesz, kerékpárút-átvezetéssel kiegészítve.
• Az ártéri hídhoz csatlakozva 8,5 kilométer hosszú kétszer két sávos osztott pályás főút épül az M6-os autópályáig. Ebben lesz öt új körforgalom, egy iparvágányok és közút feletti műtárgy, egy iparvágány feletti háromnyílású műtárgy, egy iparterületi út feletti kéttámaszú műtárgy és egy 3,9 méter széles kerékpáros aluljáró-keretelem.
A beruházás során kerékpárutak építésére, közművek kiváltására és építésére, valamint párhuzamos mezőgazdasági út építésére is sor kerül, illetve az új utakat a körforgalmaknál hozzákapcsolják az országos és helyi utakhoz is.
(Címlapkép: Jobbik-Konzervatívok/Facebook)