A Jobbik-Konzervatívok szerint végre kezdeni kell valamit az őrülten száguldozó autósokkal

A Jobbik-Konzervatívok szerint végre kezdeni kell valamit az őrülten száguldozó autósokkal

Múlt hétvégén egy bicklis fiatalember olyan szörnyűséges körülmények között vesztette életét, hogy az az egész országot megrázta. Ennek kapcsán tartott sajtótájékoztatót a jobbikos Schwarcz-Kiefer Patrik.

Schwarcz-Kiefer Patrik, a Jobbik-Konzervatívok auzásért felelős szakpolitikusa az Árpád híd pesti hídfőjénél tartott pénteken sajtótájékoztatót. Nem messze attól a helytől, ahol alig egy héttel korábban egy 50 milliós, 713 lóerős, 300 km/h végsebességű, versenyzésre feltuningolt Mercivel 130-150 km/órás sebességgel száguldozó 33 éves férfi halálra gázolt, egy a kerékpárúton (!) szabályosan tekerő 26 éves biciklist.

Ez a tragédia felhívta a figyelmet arra, hogy Magyarországon az utakon káosz uralkodik. Olyan káosz, amivel a kormány szemmel láthatólag nem akar semmit kezdeni.

– kezdte a jobbikos politikus.

Rámutatott: a közúti gyorshatjtások esetén 2008 óta semmit sem változtak a büntetési tételek. Szerintem legkésőbb most, ebből a szörnyű tragédiából tanulval el kell kezdenünk gondolkozni, hogy miként tudjuk a magyar közutakat biztonságosabbá tenni.

Ennyi maradt a szerencsétlenül járt fiú kerékpárjából. (MTI/Mihádák Zoltán)

A Jobbik-Konzervatívok többek között ezért indította a párt a normális autózásért programját, melynek egyik legfontosabb eleme, hogy az Országos Rendőr-főkapitányság álljon neki az átlagsebesség-mérő rendszerek kiépítésének.

Nyugat-Európában számos példát látunk arra, hogy az átlagsebesség-mérő rendszerek megoldást nyújtanak a gyorshajtás problémájára, miközben Magyarországon általános jelenség, hogy a fix sebességmérőknél lelasítanak, utána viszont még gyorsabban hajtanak tovább a felelőtlen autósok.

Schwarcz-Kiefer Patrik szerint ez egy egyértelműen jól működő megoldás lehetne, de úgy látja, hogy az ORFK egyelőre nem mutat szándékot az ilyen rendszerek kiépítésére.

"Fontos, hogy érezzék a tettük súlyát!"

Egy másik fontos pont az objektív felelősség vizsgálata – hangsúlyozta a jobbikos politikus. Szerinte a szabálytalankodók jelenleg könnyen ki tudnak bújni a valódi felelősségre vonás alól. Ausztriában ezzel szemben a gépjármű üzembentartója egy bizonyos súlyú kihágás fölött nem háríthatja el a felelősséget azzal, hogy nem ő vezette az autót – magyarázta Schwarcz-Kiefer.

Rámutatott: manapság nagyon sokan a pénzbüntetésre, csak mint a gyorshajtás járulékos költségére tekintenek, így nincs igazi elrettentő hatása. Nagy Britanniában a büntetési tételek nagysága a szabálysértő, illetve elkövető napi fizetésétől függ – hozott nyugati példát a jobbikos politikus.

A fizetéstől függő büntetések elrettentő erővel bírnának a gazdag honfitársainkra is, akik jelenleg csak járulékos költségként tekintenek a pénzbüntetésekre.

– mondta Schwarcz-Kiefer Patrik utalva az olyan emberekre, mint a múlt hétvégén 50 milliós autójával halálos balesetet okozó sofőr.

Hozzátette: az illegális versenyekkel is kezdeni kell valamit. Egyrészt a rendőrségnek jobban oda kéne figyelnie az ilyen versenyekre, másrészt súlyosbító körülényként kéne kezelni, ha valaki illegális verseny közben okoz balesetet. A jobbikos politikus szerint a legális versenyek felé kéne terelni a hobbiversenyzőket.

(Címlapkép: 2023. július 1. Ütközésben összeroncsolódott személygépkocsik az Árpád hídon 2023. július 1-jén. Eddig tisztázatlan körülmények között egy személyautó elütött egy kerékpárost, majd összeütközött egy másik autóval. A balesetben többen megsérültek, egy férfi a kórházban meghalt. MTI/Mihádák Zoltán)