Az autósok túladóztatását szüntetné meg a Jobbik-Konzervatívok közlekedési programja

Az autósok túladóztatását szüntetné meg a Jobbik-Konzervatívok közlekedési programja

"Természetes, hogy a belvárosban, gyalog, vagy kerékpárral közlekedünk, de vidéken, ahol például napjában csak két busz közlekedik az adott településen, ott muszáj autóba ülni" - véli Brenner Koloman.

"A 21. században az autózás nem lehet luxus! Azt viszont le kell szögezni, hogy a mindenkori kormányok azonban az autós társadalmat elsősorban az adózás szempontjából túladóztatja és sarcolja, hiszen a jogosítvány megszerzésének magas költsége, a folyamatosan dráguló autópályamatricák, az üzemanyagok jövedéki adójának emelése, vagy a 27 százalékos jövedéki adó mértéke véleményünk szerint túladóztatása a magyar polgároknak" - mondta Brenner Koloman, a Jobbik-Konzervatívok frakcióvezető-helyettese az ellenzéki párt „Normális autózásért” címmel megtartott sajtóbeszélgetésén.

A konzervatív párt politikusa jelezte,

az autósokat nemcsak a Fidesz-kormány felől érik a megszorítások, hanem a baloldali-zöld pártok részéről is Európában és hazánkban is.

"Az úttestért egy öldöklő harc dúl az autósok, a gyalogosok, a kerékpárosok és a tömegközlekedést használók között. Természetes, hogy a belvárosban, gyalog, vagy kerékpárral közlekedünk, de vidéken, ahol például napjában csak két busz közlekedik az adott településen, ott muszáj autóba ülni. Tehát azt gondoljuk, hogy ez az „osztályharc”, amit a baloldal hirdetett, rossz út, mert a felelős magyar polgárok el tudják dönteni, hogy mikor melyik közlekedési eszközt használják" - tette hozzá a Jobbik-Konzervatívok orrszággyűlési képviselője.

Schwarcz-Kiefer Patrik, a Jobbik-Konzervatívok „Normális autózásért” szakmai programjának felelőse szerint amikor az autózás problémáiról beszélnek, sok esetben álviták zajlanak hiszen a többséget ezek e részletek nem különösebben érdeklik.

"Az, hogy át lehet-e menni a Lánchídon autóval, Baranya vármegyében nagyjából senkit nem érdekel. Viszont az, hogy az autózás az elmúlt évtizedekben valóban hogyan vált luxuscikké, láthatjuk például, hogy a gépjárművek egyre elavultabbak és egyre rosszabbak ezek a statisztikák"

- mondta Schwarcz-Kiefer Patrik, aki 10 pontban jelölte meg a Jobbik-Konzervatívok „Normális autózásért” programjában foglaltakat.

A Régiók Bizottságának jobbikos tagja a megoldási javaslatok között említette például, hogy

🔴 a személyi jövedelemadó (SZJA) terhére 100 ezer forintot lehessen elszámolni szervizköltségekre és karbantartásra,

🔴 az áfa csökkentését,

🔴 a KRESZ szabályozásának felülvizsgálatát,

🔴 illetve az objektív felelősség megállapítása.

Tóth Patrik közlekedési szakértő az autók „zöld átállásáról” és az „e-mobilitásról” beszélt. Jelen állás szerint 2035-ben betiltásra kerül a belsőégési motorok használata.

"Ezt a Jobbik-Konzervatívok nem tarja jó iránynak, mert sem az európai autóiparra, sem pedig a magyar gazdaságra nem lesz jó hatással. A magyar gazdaság GDP-jének 25 százaléka ettől függ"

- fogalmazott Tóth Patrik, aki szerint az így kikényszerített átállás hatalmas mértékű dráguláshoz vezet, torzul a verseny, technológiai lemaradáshoz vezethet európai szinten.

"Emellett, a kiszolgáltatott társadalmi csoportok leszakadásába is bele kell gondolni, hiszen ha a magyar vidék perspektíváját nézzük akkor nem feltétlenül biztos, hogy mindenki a legdrágább elektromos autóval fognak vidéken járkálni"

- tette hozzá Tóth Patrik.

A Jobbik-Konzervatívok „Normális autózásért” határozati javaslatát jövő héten terjesztik az Országgyűlés elé.

(Címlapkép: Béli Balázs/Alfahír)