A politikusok szerint a fiatalokat is kiemelten rosszul érinti a döntés, hiszen egzisztenciális bizonytalanságukból fakadóan nagy szükségük van a vasúti közlekedésre mind a munkavállalás, mind a tanulás szempontjából. A tapasztalat azt mutatja, hogy míg a szolgáltatás színvonala csak minimálisan javul, addig a jegyárak folyamatosan drágulnak, a késés megszokottá vált, a járatok pedig egyre ritkábban közlekednek. Ilyen körülmények között nem kell csodálkozni azon sem, hogy egyre kevesebben választják a vasutat.
A Jobbik elítéli a vélt vállalati profit magyar emberek érdekei elé helyezését, ezért elvárják a kormánytól, hogy szakítson a szociálliberális korszak vasútvonal-bezárásainak továbbélő gyakorlatával. Ellenzékben még a Fidesz is azt hangoztatta, hogy a vonalbezárások, járatmegszüntetések kapcsán megtakarítható összeg elenyésző. Nem úgy az a vidékromboló hatás, amelyet a mostani alattomos fideszes járatritkítás jelent a lakosság számára. A megoldás egyszerű lenne, ugyanis a haveroknak előre lezsírozott, túlárazott projekt költségeinek lefaragásából lenne annyi pluszforrás, hogy ne kelljen a járatritkítás vasútgyilkos módszeréhez nyúlni.