Versenytársaihoz képest egyharmaddal kevesebbért építené meg az M4-es autópályának a magyar–román országhatártól Berettyóújfaluig tartó 27 kilométeres szakaszát és az arra eső műtárgyakat a Közgép és újdonsült partnere, az olasz Itinera.
A Világgazdaság birtokába került információk szerint ugyanis a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Közgép és az Itinera duó ajánlata 58 milliárd forintról szólt, ami messze a legkedvezőbb ár lenne a tenderen.
A következő legalacsonyabb árat az utóbbi idők legtöbb beruházását elnyerő, Hódút-Duna Aszfalt-A-Híd konzorcium tette, a magyar hármas csaknem 83 milliárd forintért képzelte el a kivitelezést.
A francia tulajdonú Colas Hugária és a Colas Közlekedés Építő 84 milliárdért, a szlovák és a cseh cégekkel (Doprostav, Subterra) együtt pályázó út- és vasútépítéssel is foglalkozó lábatlani Dömper Kft. pedig 87 milliárd forintért abszolválná a projektet.
A Itinera az Olaszország második legnagyobb autópálya-üzemeltetőjének számító Gruppo Gavio része. A Rómában és Torinóban is székhellyel rendelkező csoport Olaszországban 1460 kilométer autópályát üzemeltet – ez a teljes olaszországi sztrádahálózat 18 százaléka –, Brazíliában pedig 1860 kilométert, de a román infrastruktúra-piacon is komoly érdekeltségekkel van jelen.
Az ajánlati ár alapján tehát a Közgép–Itinera-páros lenne a befutó, a nemrég módosított közbeszerzési törvény szerint azonban nem feltétlenül a legelőnyösebb árajánlatot benyújtót kell győztesnek kihozni, hanem az összességében legjobb ajánlattevőt.
A Közgép–Itinera azonban a pályázatok elbírálásánál második legnagyobb súllyal szereplő környezetterhelési értékben is a legjobb ajánlatot tette, egyértelműen megelőzve ezzel vetélytársait.
Az sem a közbeszerzési pályázat felhívásából, sem később nem derült ki, hogy az állam mekkorára becsüli a beruházás összegét, ezt az ajánlatkérő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. nem hozta nyilvánosságra.
Az viszont az ajánlattételi felhívásban is szerepel, hogy az építkezést uniós alapokból (IKOP) kívánják finanszírozni, tehát forráshiányára is nehezen hivatkozhatnak a későbbiekben a pályázatot bírálók.
Arra azonban volt már példa, hogy egy pályázaton vesztes cégek irreálisan alacsony árajánlat miatt kezdeményeztek eljárást a Közbeszerzési Döntőbizottságnál, ám figyelembe véve, hogy az M4 említett szakasza teljesen sík terepen halad majd, a Közgép–Itinera kilométerenként 2,1 milliárd forintos ajánlata nehezen tekinthető indokolatlanul olcsónak.