Dr. Környei Éva, a BKV jogi és humánpolitikai igazgatója a lapnak elmondta:
150-200 autóbuszvezető és 50-100 villamosvezető hiányzik a cégtől, de szakmunkásokból, szerelőkből, mérnökökből is hiány van.
A metrópótlás miatt további több száz sofőrre volna szükségük, metróvezetőből viszont épp azért nincs hiány, mert a vonalak egy része le van zárva. Őket más területeken igyekszik foglalkoztatni a cég, hogy legalább ők ne hagyják ott a BKV-t.
"2016 óta nagyon nagy lett a fluktuáció a BKV-nál is, kétségbeejtően kevés a munkaerő, sokan elvándorolnak nyugatra, mert ott jobban megfizetik"
- mondta el Környei Éva, aki szerint az elmúlt évek bérfejlesztéseivel és az intenzív toborzással némileg sikerült visszafogni a folyamatot, de megállítani nem tudták azt.
A cégnél viszont állítólag nagyon bevált a fejpénz bevezetése. Ennek lényege, hogy ha egy jelenlegi dolgozó hoz egy hiányszakmás munkavállalót, aki a BKV-nál is marad a próbaidő letelte után, akkor kap egy 50 és 100 ezer forint közötti összeget. Környei szerint több mint 200 embert toboroztak már így.
A humánpolitikai igazgató szerint a legnagyobb vetélytársak a kamionos cégek, de a külföld is elszívja a munkaerőt, a gyengélkedő Volán viszont nem konkurencia többé.
Mondjuk, ha továbbra is ilyen kiváló körülmények várják az alkalmazottakat, csoda, hogy valakit is sikerül bevinni a közlekedési vállalathoz:
Az eldugult vécékkel egy légtérben kell enniük a pihenő BKV-sofőröknek
A BKV azt állítja, hogy folyamatosan javít az olyan helyzeteken, amelyekre egy szakszervezet szerint a dolgozók rendszeresen panaszkodnak: a sofőrök szerint idegenek is használják a számukra kialakított, egyébként szűkös és kényelmetlen pihenőket, ahol helyiségben kell enniük a jellemzően eldugult mosdókkal, amikből szó szerint ömlik a szar.