Az elmúlt fél évben a nagyobb logisztikai cégek 5-10, a kisebbek 10 százalék feletti mértékben emelték díjaikat, de volt olyan futárszolgálat is, amely 40 százalékkal drágított. Ezt a webáruházak közötti erős árverseny miatt nem feltétlenül érezték meg a vevők, ám ennek hamarosan vége szakadhat - mondta a lapnak Madar Norbert, a GKI Digital üzletágvezetője.
A vásárlók valószínűleg az olyan extra szolgáltatások esetében tapasztalnak majd költségnövekedést, mint például
- az időablakos kézbesítés (amikor előre meghatározott időkereten belül érkezik a csomag),
- a bankkártyás fizetés lehetősége a futárnál
- vagy a futár telefonszámának elérhetősége, a csomag nyomonkövethetősége.
Ezekért az extra kényelmi szolgáltatásokért a vásárlóknak eddig nem kellett fizetniük, holott a logisztikai szektor az utóbbi időben rengeteg pénzt áldozott az ezeket lehetővé tevő fejlesztésekre - jegyzi meg a lap.
Tavaly a magyar vásárlók mintegy 33 milliószor rendeltek terméket online, és ezek 70 százalékát külső logisztikai cég juttatta célba, ám a kézbesítési díjat a vevőknek sokszor egyáltalán nem kellett kifizetniük.
A magasabb díj ellenében remélhetőleg nem járnak úgy, mint kollégánk:
A Magyar Postának annyi létjogosultsága sincs, mint Mészáros Lőrinc vagyonosodásának
Röviden: a DHL-nek 17 napra volt szüksége, hogy a csomagom Kínából Budapestre érkezzen.a Magyar Postának ezután 48 nap kellett, hogy végre elárulja: a küldemény a Budapest-Budapest útvonalon elveszett, már esélyem sincs megkapni.De ne szaladjunk ennyire előre!Nyilván az a hülye, aki bármiféle magyar állami cég szolgáltatását igénybe veszi, jó, leszámítva mondjuk az áramszolgáltatót vagy a vízműveket, én mégis abba a hibába estem, hogy kiszolgáltattam magam a Magyar Postának.