Seszták Miklós a lapnak arról beszélt: a budapesti vasúti közlekedést érintő három projekt indul, bővítik a Kelenföldi pályaudvart, amit részben a 4-es metró miatti kötelezettséggel, részben a várhatóan épülő nagykórházzal indokolt. A második projekt a Nyugati pályaudvar és a Nyugati tér rekonstrukciója, és sort kell keríteni a Keleti pályaudvar felújítására is – mondta a miniszter.
Májusban az Alfahír is megírta, hogy a Déli pályaudvar üzemi részének vasúthálózatról történő leválasztása is szerepel a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak (NFM) a jövő évi költségvetéshez kapcsolódó fejezeti indoklásában.
„A jövő évi költségvetési tervezet indoklásában szereplő tétel kizárólag a nagy kiterjedésű, de csekély kihasználtságú, rozsdaövezeti jellegű üzemi pályaudvari területek más célú felhasználásának, és Kelenföld további kapacitásbővítésének költségeit fedezi. A fejlesztési tárca kormányhatározatban rögzített feladatként 2016 őszén terjeszt átfogó koncepciót a kormány elé a budai vasúti közlekedés fejlesztéséről”
– írták.
A Magyar Közlöny március 10-i száma szerint a kormány megbízta a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy készítsen hatásvizsgálatot a Déli pályaudvar jövőbeni funkciójáról, az üzemi pályaudvar megszüntetésére és a Kelenföldi pályaudvar bővítésére. Az emberi erőforrások miniszterének feladata, hogy a Déli pályaudvar üzemi pályaudvari részén megvalósítandó sport és szabadidős célú városfejlesztés részletes koncepcióját, megvalósíthatósági tanulmányát a Testnevelési Egyetem, szükség esetén a MÁV Zrt. bevonásával készítse el, majd terjessze a kormány elé. A feladatokra összesen 1 milliárd forintot forrást biztosítottak a költségvetésből.
Márciusi cikkünkben számba vettük, hogy miért aggályos a Déli pályaudvar bezárása: Kelenföld nem bírja el az elővárosi közlekedést és kellően értelmetlen, sok pénz kidobásával jár.