Abszolút számokat tekintve a magyarországi facebookos kiadásokat csak a nyolcszor népesebb Németország költései előzik meg – írja májusi elemzésében a Lakmusz.
Úgy önti a Fidesz és propagandahálózata a pénzt Facebook hirdetésekbe, mintha nem lenne holnap
Más EU-s országokban is európai parlamenti választások lesznek. Abban sem egyedülálló Magyarország, hogy az önkormányzati választások is június 9-én lesznek. A kormányzati költekezések miatt hazánk mégis sokkal többet költ Facebook hirdetésekre, mint más országok.
A 10 legtöbb pénzért hirdető magyar Facebook-oldal listáját a Megafon és a Fidesz uralja. A hirdetéstár adatai szerint Magyarországon április 14. és május 13. között 1,96 millió eurót – azaz közel 770 millió forintot – költöttek el politikai hirdetésekre a hirdetők a Meta platformjain.
Ez kiemelkedően magas összeg európai összehasonlításban. Csak a Magyarországnál több mint nyolcszor nagyobb lakosságszámmal rendelkező németországi költések haladták meg a magyar kiadásokat. De még ott is csak egy hajszálnyival.
A Fidesz egymaga több pénzért hirdetett, mint 16 uniós tagállamban az összes politikai hirdető együttvéve
A Megafon kiadásai pedig további két ország összesített költéseit múlták felül. A Fidesz a párt központi oldalát, valamint Szentkirályi Alexandra és Orbán Viktor oldalának tartalmait hirdette a legmagasabb összegből a vizsgált időszakban. A Megafon hat influenszere került fel a toplistára: Ibolya Csenge, Bohár Dániel, Szarvas Szilveszter, Apáti Bence, Krondy Tamás és Deák Dániel. E két hirdető mellett még a közmédia oldala, a hirado.hu fért be a legtöbb pénzzel megtolt oldalak közé – írja a Lakmusz.
A legtöbb pénzt elhirdető szereplők között tehát csak fideszes propaganda van.
(Címlapkép: A Miniszterelnöki Sajtóiroda által közreadott képen Orbán Viktor miniszterelnök (j) a Tranzit politikai fesztiválon Tihanyban 2023. augusztus 25-én. A kormányfő mellett Bohár Dániel házigazda (b). MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán)