Miután az ország épeszű része napok óta gurulva röhög azon, hogy a szentendrei HÉV egy tollvonással metróvá lényegült át, megszólalt Tarlós István is.
Száz metrót, ezeret! | Alfahír
A magyar csibészség és találékonyság nem ismer határokat: már túlárazott, szétlopott, uniós pénzből fizetett nagyberuházás sem kell ahhoz, hogy metrót építsünk. Kell néhány kellően gátlástalan és végtelen fantáziával megáldott politikus, egy papírlap és egy szépen fogó toll, s már kész is vagyunk.
A főpolgármester az Indexnek azt mondta: a fővárosnak nincs is joga átnevezni a HÉV-et, hiszen azt már átadták a MÁV-nak, így minden tulajdonosi jogkört az állami vasúttársaság gyakorol. Ám, Tarlós akkor sem tenne ilyet, ha lenne rá lehetősége.
"Ez ellen tiltakozom, ez kezelhetetlen, ez így egy ostobaság"
Tarlós elismerte, hogy a fővárosi közgyűlés valóban határozatot hozott arról, hogy
"a H5-ös HÉV vonalat, tekintettel annak fontosságára, utasforgalmának nagyságára, 2019. szeptember elsejétől a főváros M5-ös metróvonalaként hivatkozza, és felkéri a BKK-t a szükséges módosítások átvezetésére."
Állítása szerint ezt a szintén fideszes Bús Balázs óbudai polgármester kérte, akinek kerületén húzódik a HÉV vonal jelentős része. Ám Tarlós így is úgy véli:
"ezt így használni, az közröhej."
Hozzátette: az elképzelés még Demszky Gábor főpolgármesteri regnálásának idejéből származik, akkor emlegették az összekötött szentendrei és csepeli-ráckevei HÉV-et "5-ös metróként".
Kérdés, hogy, ha Tarlós István ennyire helyteleníti a HÉV átnevezését, miért csak az országos botrány kirobbanása után három nappal bukott ki az ötleten?