Megszületett a döntés: tervezik a szentendrei és a ráckevei-csepeli HÉV-ek összekötését

Megszületett a döntés: tervezik a szentendrei és a ráckevei-csepeli HÉV-ek összekötését

Mint ismert, október 13-án lesz az önkormányzati választás.

Tavaly novemberben kormánydöntés született róla, mégis csak a napokban bukkant fel a támogatott uniós projektek adatbázisában a 13,7 milliárd forintos keretösszegű pályázat, amely az északi és a két déli HÉV-vonal felújításával, illetve az észak-déli vonalak összekötésével kapcsolatos tervezési feladatokat foglalja magában - írja a Portfolio.hu.

A projekt nyertese a KKBK Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt. és az IKOP-3.1.0-15 - "Fenntartható városi közlekedés fejlesztése és elővárosi vasúti elérhetőség javítása a Közép-magyarországi régióban Budapest" című uniós pályázaton nyert el 13,7 milliárd forintnyi támogatást, amelyből 85% az uniós Kohéziós Alapból származik.

Mint ismert, a fejlesztés célja, hogy végre - nagyjából 50 éves tervről van szó - összekössék a szentendrei, ráckevei és csepeli HÉV-eket, emellett korszerűsítsék a vonalakat. 

Ismét behoznák a HÉV-et a Kálvin térre

Abból tudni, hogy közeledik az önkormányzati választás, hogy megsűrűsödnek a közlekedési fejlesztésekkel kapcsolatos ígéretek. Ilyen örökzöld például a több mint tíz éve emlegetett Örs vezér téri metró-HÉV összekötés, de ilyen a ráckevei és csepeli HÉV-ek Kálvin térre történő meghosszabbítása is.

A projekt adatlapja szerint "A fejlesztés célja, hogy megkezdődjön a H5-ös szentendrei, a H6-os ráckevei és a H7-es csepeli HÉV-ek korszerűsítésének, összekötésének tervezési előkészítése az észak-déli városi-elővárosi vasúti tengely fejlesztésének előkészítéseként, 3 egymáshoz kapcsolódó tervezési szerződés keretében": 

1. H7 Csepeli és H6 Ráckevei HÉV vonalak korszerűsítése, összekapcsolása és meghosszabbítása a Kálvin térig
2. H5 Szentendrei HÉV vonal korszerűsítése
3. Részletes megvalósíthatósági tanulmány készítése az észak-déli városi-elővárosi gyorsvasút fejlesztésének Duna alatti összekötésére

Utóbbi esetében vizsgálják a nyomvonal lehetséges változatait, az állomások számát, elhelyezkedését, kijáratait, emellett forgalmi modellezést és menetrendi koncepció készítését is elvégzik.

Azért nagyon nem kell örülni: a tervezés várhatóan 2023-ig decemberéig tart, vagyis a következő önkormányzati választáson is remek téma lesz majd a vonalak összekötése.