A MÁV-nak 7700 kilométeres pályát kell fenntartania és erre évente a nyugat-európai átlagnál jóval kisebb összeg, 70-80 milliárd forint áll rendelkezésre – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában a cég elnök-vezérigazgatója. Homolya Róbert szerint ezzel magyarázható, hogy a vonalszakaszok jelentős részén most csak 40-80 kilométeres sebességgel járnak a szerelvények.
A 7700 kilométeren mintegy háromezer lassú jel van, vagyis nem lehet annyival közlekedni, mint amennyit a pályaszerkezet lehetővé tenni.
Az elnök-vezérigazgató közölte, hogy az elmúlt években 600-700 ilyen lassú jelet sikerült megszüntetni, de ezek újra keletkeznek időjárási okok miatt.
Hosszú távú cél, hogy gyorsabb legyen a vasúti közlekedés, mert csak így lehet versenyképes a közútival szemben – fogalmazott Homolya Róbert. Mint kifejtette, sok fejlesztés van folyamatban, és két-három éven belül 120-130 kilométeres vonalszakaszon tudnak óránként 160 kilométeres sebességgel közlekedő vonatokat garantálni (mint ismert, az uniós forrásokból elindított fejlesztések egyik legnagyobb ígérete volt a 160 kilométeres sebesség, ezt azóta sehol sem sikerült bevezetni - a szerk)
A szükséges fejlesztéseket a nagyvárosok felé közlekedő járatokon és a nemzetközi vonalakon végzi el először a MÁV (mivel ezekre a vonalakra juthat uniós forrás, lévén az állam önerőből semmilyen fejlesztést nem végez el - a szerk).
Kezdődhet a muzeális HÉV-szerelvények felújítgatása
Heteken belül bejelenthet a kormány egy HÉV-felújítási programot a napokban tárgyalt szakmai anyag alapján - közölte a MÁV elnök-vezérigazgatója. Homolya Róbert azt mondta: a főváros már akkor tárgyalt a rekonstrukcióról, amikor a HÉV még Budapest fennhatósága alatt volt.
Mint ismert, a budapesti HÉV-vonalakon közlekedő, javarészt NDK gyártmányú szerelvények rettenetesen öregek, a legöregebb már 52 éve, ennél az átlagéletkor sem sokkal jobb: 42 év. Könnyen látható, hogy a muzeális darabokat nem felújítani kéne, hanem sürgősen lecserélni, arról nem is beszélve, hogy a vonalak állapota is folyamatosan romlik.
Motorvonatot tesztel a MÁV, akkora a baj a HÉV-vonalakon
Június elsején a H6-os (ráckevei) HÉV-vonalon egy Siemens Desiro típusú dízelmotorvonat közlekedik tesztjelleggel. A MÁV-HÉV és a MÁV-START által kidolgozott és hatóságilag engedélyezett próbameneten a szerelvény utasokat nem szállít - áll a közlekedési társaság közleményében. A H6-os vonal állomásain péntek reggel és délelőtt HÉV-re várakozó utasok számára meglepő lehet, hogy a zöld szerelvény helyett piros színű, dízelüzemű motorvonat fog elhaladni.