A Fidesz és holdudvara közösségi médiás hirdetéseit vizsgálta egy elemzés, amely arra jutott, hogy a megfigyelt időszakban (május közepe és augusztus közepe között) a Fidesz és a hozzá köthető csatornák a Facebookon 125,7 millió forintot, a Youtube-on pedig 52,5 milliót költöttek politikai hirdetésre - írja a Telex.
Ennek a pénznek egy jelentős része Karácsony Gergely elleni lejárató tartalmakra ment (a YouTube esetében a teljes összeg, a Facebookon pedig közel a kétharmada). Az elemzés állítása szerint a Fidesz és holdudvara három hónap alatt majdnem 130 millió forintot költött csak Karácsony támadására. A válasszal a főpolgármester sem maradt adós, az Alfahíren is beszámoltunk arról, hogy Karácsony is komoly költekezésbe kezdett a közösségi médiában az előválasztási kampány beindulásával.
Karácsony beindította kampányát, több mint 11 milliót költött egy hét alatt hirdetésekre
A Facebookon szinte mindenhol Karácsony Gergely fizetett hirdetéseibe lehet futni mostanában, így megnéztük, hogy pontosan mennyit is költött mindezekre a főpolgármester az elmúlt héten. AUGUSZTUS 21-27. KÖZÖSSÉGI MÉDIA KÖLTÉSEK: Karácsony Gergely 11 500 000, Dobrev Klára 411 000, Jakab Péter 172 000 forint. Forrás: Facebook Hirdetéstár Ahogy a fenti képből is látszik, augusztus 21.
A Megafon központ tavaly nyáron azzal az ígérettel jött létre, hogy „profi Facebook-harcosokat” képeznek, akiknek a küldetése a jobboldali értékrend melletti kiállás lesz a liberális támadásokkal szemben. A szervezet három legnépszerűbb Facebook-harcosa, Rákay Philip, Bohár Dániel és Deák Dániel posztjait az elemzés által vizsgált időszakban 12,6, 13, illetve 5 millió forinttal tolta meg a kormányközeli szervezet.
Az elemzés összesen 17 olyan csatornát azonosított, ami ebben a három hónapban részt vett a Karácsony elleni kampányban, ezek közül is kiemelkedik kettő: maga a Fidesz, illetve a kormánytól elvileg függetlenül működő Megafon központ, ez utóbbi hátterében önbevallás alapján „anonim jobboldali mecénások” állnak. A kampányban részt vevő kisebb oldalak között érdemes megemlíteni a Budapest beszél nevű, alig pár ezer követővel futó Facebook-oldalt, ami 13,5 milliót költött Karácsonyt gyalázó videók hirdetésére, a költések forrásáról azonban nem tudni semmi pontosabbat.