Látszik, hogy nagy a bizonytalanság, félelmek a munkavállalók részéről, hogy mit is jelent majd a mostani változás.
Szabó Imre Szilárd, a Közlekedési Dolgozók Szakszervezeteinek Szövetsége (KDSZSZ) társelnöke szerint még nem lehet pontosan látni, hogy milyen változásokat eredményezhet, hogy a Volánbusz Zrt. beolvad a MÁV Zrt.-be, tehát mostantól a vasúttársaság lesz a Volánbusz tulajdonosi joggyakorlója. Szabó Imre Szilárd jelezte, a szakszervezet támogatja a kormány döntését, de ez nem azt jelenti, hogy a Volánbusz elveszíti önállóságát.
Egy egységes minőségi szolgáltatást nyilván könnyebb lesz irányítani. Arra számítunk, hogy a döntéshozók kellő bátorságot kapnak, s így végig vihetik azt a szakmapolitikai irányt, ami már régóta esedékes a közösségi távolsági közlekedésben. Ilyen például a párhuzamosságok megszüntetése, a közlekedési alrendszerek megfelelő működtetése - magyarázta.
A két cég összevonása után a MÁV lesz a legnagyobb foglalkoztató, mivel a 40 ezer vasutashoz csatlakozik a 20 ezer Volánbusz-dolgozó. Ehhez azonban a KDSZSZ szerint szükséges a többi szakszervezettel való egyeztetés, illetve együttműködés.
Minket is meglepett Mager Andrea, a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter reggeli bejelentése a Volánbusz Zrt.-nek a MÁV-ba történő integrálásról.
- mondta Dobi István, a KDSZSZ elnöke. Szerinte a döntés nyomán nemcsak a közösségi közlekedés javulhat, de a buszvezetők is számíthatnak bérfejlesztésre, és a munkakörülmények javulására.
A bejelentés után nem sokkal lemondott posztjáról Dávid Ilona, a Volánbusz Zrt. vezérigazgatója, aki 2018 óta vezette a céget. Az Alfahírnek nyilatkozó Dobi István sem tudta pontosan megmondani a távozás okát, de a belső információk alapján úgy vélte, Dávid Ilona a Magyar Posta Zrt. vezetését láthatja majd el.
A KDSZSZ egyébként egységes kollektív szerződést akar és szeretnék elérni, hogy mind a vasutasok, mind a volánosok számára valódi életpálya modell jöjjön létre.