A 24.hu úgy tudja egy névtelen iparági dolgozótól, hogy a magyar légiirányítók jövedelme január óta 30-40 százalékkal csökkent, miközben a kormánypárti sajtó arról számolt be, hogy a 3 évre megajánlott 15 százalékos emelés nem volt elég számukra.
Mint kiderült, nem emelésről, hanem a fizetéscsökkenés mértékéről tárgyaltak. Az érdekképviselet a három éve húzódó vita érdekében már a reálértéken számított 2019-es jövedelmük 5 százalékos csökkenésébe is belement volna.
A lap megemlíti, hogy a kialakult patthelyzetet már a légitársaságok is megszenvedik, mi is megírtuk, Ferihegyen kacskaringós útra terelik a járatokat válogatás nélkül, repüljön magángép vagy legyen szó a menetrend szerint közlekedő dubaji járatról.
A bértárgyalások még 2018 októberében kezdődtek, a járvány előtti körülmények között akkor még az irányítók jövedelmének jelentős emeléséről volt szó. A járvány berobbanásával azonban a menedzsment kérésére felfüggesztették a tárgyalásokat, amelyek csak 2020 őszén indultak újra. Addigra viszont minden megváltozott, a Hungarocontrol vezetése nem tartotta fenn a 2020 elején tett ajánlatának visszavonhatatlan részét sem, sőt jelentős jövedelemcsökkentést kezdeményezett. Az érdekképviselet a pandémia okozta pénzügyi bizonytalanságot érzékelve olyan javaslatot tett, ami a légiirányítói jövedelmek reálértékének csökkentését, illetve a cégvezetés kívánságának megfelelően a forgalomfüggő jövedelmi elemek arányának növelését célozta.
Érdemes megemlíteni, hogy a légiirányítóké az egyik legjobban fizetett állás, a havi bruttó 1,5-3 millió forintos jövedelemmel, ami érthető a vele járó feleősség miatt.