Nincs visszaforgatás vagy újabb fejlesztés, az utolsó forintig kivették a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér tulajdonosai a tavalyi rekordnyereséget. A novekedes.hu szerint a Budapesti Airport Zrt. mintegy két és félszer akkora nyereséget termelt mint egy évvel korábban, és ötször nagyobbat, mint 2016-ban, amikor végre nem csak veszteségeik voltak.
A lap megkereste a Budapest Airportot azzal kapcsolatban, hogy ezt az osztalékot nem tervezték-e visszaforgatni a fejlesztésekhez, de erre nem kaptak választ. A vállalat ehelyett közölte, hogy a privatizáció óta 136 milliárd forint beruházást hajtottak végre, és javult a reptér utasok által megítélése is. Azt azonban nem tagadták, hogy érzik a fejlesztések szükségességét.
Feltételezhető, hogy a 25 milliárd forint felvételének köze lehet ahhoz, hogy a reptér működését az elmúlt időszakban többször is bírálta a kormányzat. A Magyar Turisztikai Ügynökség vezetője például megdöbbentőnek nevezte az utasellátást, míg Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter előző heti Kormányinfóján a tulajdonosokról azt mondta, a legjobb lenne, ha inkább eladnának mindent. Minderre a fideszes Magyar Nemzet egy riporttal erősített, amiben Ferihegy rossz működéséről írtak.
Ilyen körülmények között logikusnak tűnik, hogy a tulajdonosok inkább a biztos pénzt választották, és mindent kivettek, amit csak tudtak.
Róluk egyébként azt érdemes tudni, hogy három nagy csoportra oszlanak, a legnagyobb a kanadai közszolgálati nyugdíjalap 55,44% százalékkal, ezt követi egy szingapúri állami alap 23,33 százalékkal, majd egy szintén kanadai, québec-i befektetési alapkezelő 21,23 százalékkal.