Ahogy arról az Alfahír is beszámolt, a legutóbbi hírek még arról szóltak, hogy a csomópont kimarad az M6-os befejező szakaszából.
Hargitai János azonban most újabb fejleményekkel rukkolt elő: "a villányi csomópont megépítése, így a villányi elkerülő és az M6-os összekötése sem marad ki a beruházásból, viszont erre a tervek szerint hazai költségvetési keretből teremtik meg a forrást. Erre ugyanis a térségnek egyértelműen szüksége van, viszont az EU csak az országok közötti kapcsolat kialakítását támogatja, így az uniós keretbe ez nem illeszthető be".
Az portál rámutat, hogy az utolsó mondat második fele mutat némi ellentmondást, mivel a Kohéziós Alapból finanszírozott projektek esetében is az unió elsősorban a fő irányvonalakat jelöli ki, az egyes döntések viszont már a nemzeti kormányok hatáskörébe tartoznak.
Ráadásul a korábbi tervek már tartalmazták a csomópontot, semmiféle akadálya nem volt a beillesztésének.
A Szabad Pécs rámutat, hogy amennyiben Hargitai állítása mégis fedi a valóságot, az azt jelentheti, hogy a projekt teljes finanszírozása megváltozóban van. A tervezési szerződés módosításáról azonban még nem jelent meg hirdetmény az Európai Unió hivatalos lapjában. Lehetséges, ám merőben szokatlan lenne, ha elkészülne a szakasz és utólag építenék hozzá a csomópontot.
A cikk emlékeztet: az adott kb. 20 kilométeres szakasz tervezésére 2016 decemberében írt ki közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., ám azóta is csupán tyúklépésben haladt a projekt, amiről még most sem tudni, mikorra készülhet el.
Úgy néz ki, mégis befejezik az M6-ost az országhatárig, de egy csomópont kimarad a tervekből
A Napi.hu szerint ugyanis a projekt beleesik a december 21-ei Magyar Közlönyben megjelent közlekedési salátarendelet által módosított nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű infrastruktúra-beruházások körébe.Az M6-os Bóly-Ivándárda szakaszának megvalósítását ugyan elrendeli a mostani kormányrendelet, ám ennek áldozatul esik az eddig tervben lévő villányi csomópont.