Úgy néz ki, mégis befejezik az M6-ost az országhatárig, de egy csomópont kimarad a tervekből

Korábban már írtunk róla, miért állt volna érdekében a Fidesznek és gazdasági holdudvarának 2019 utánra halasztani az M6-os meghosszabbítását, ám úgy tűnik a sztrádaépítésre felvett hitelek végül sürgetőbbnek bizonyulnak, mint a korrupció.

A Napi.hu szerint ugyanis a projekt beleesik a december 21-ei Magyar Közlönyben megjelent közlekedési salátarendelet által módosított nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű infrastruktúra-beruházások körébe.

Az M6-os Bóly-Ivándárda szakaszának megvalósítását ugyan elrendeli a mostani kormányrendelet, ám ennek áldozatul esik az eddig tervben lévő villányi csomópont.

Az M6-ost érintő fejlesztések közül megvalósulhat továbbá a térség infrastruktúrájából évek óta hiányolt - és a tervezett erőműépítés szempontjából nélkülözhetetlen -, az autópálya és a 6-os számú főút közötti paksi összekötő út is.

Az M7-es autópályát Zalaegerszeggel összekötő M76-os eddig gyorsútként szerepelt, most autóút lett és kiinduló pontként bekerült a holládi csomópont. Az eredeti felsorolás a 102-es számú főút Esztergom és az M1-es autópálya közötti szakaszának fejlesztését tartalmazta. A módosítás az M100-as autóút Esztergom és az M1-es autópálya közötti szakasz megvalósításáról szól.

Kiegészítésként került be a rendelet mellékletébe 115 új kiemelt projekt, melyek közül a következők a fontosabbnak mondhatók:

  • az M3 gyorsforgalmi út Vásárosnamény és Beregdaróc (országhatár) közötti szakasz előkészítése,
  • a Szeged és Debrecen közötti 2×2 sávos közúti kapcsolat kialakításának előkészítése,
  • az M8-as autóút M7-es autópálya és Dunaújváros, valamint Dunavecse és Kecskemét (észak) közötti szakasz előkészítése,
  • az M49-es autóút M3-as autópálya (Vaja) és Csenger (az országhatár) közötti szakasz előkészítése,
  • a 8-as számú főút és a 82-es számú főút közötti - a veszprémi sportlétesítmények megközelítésének javítását szolgáló - közúti kapcsolat megvalósítása,
  • a tokaji Erzsébet királyné Tisza-hídon vezetett kerékpárút megvalósítása,
  • az M4-es autóút Törökszentmiklós (nyugat) és Püspökladány, valamint a Püspökladány és Berettyóújfalu közötti szakasz előkészítése,
  • a záhonyi közúti Tisza-híd mellett új közúti Tisza-híd (M34) előkészítése,
  • a Veszprém, Aranyosvölgy feletti új völgyhíd és az ehhez kapcsolódó, a város belső elérhetőségét javító közútfejlesztés előkészítése,
  • a paksi kikötőkhöz vezető út megvalósítása,
  • a 67-es számú főútnak az M7-es autópálya és Kaposvár (észak) közötti között 2x2 sávos úttá fejlesztése.

A kerékpárút-fejlesztések közül ezek az említésre méltóbbak:

  • a Dunakeszi - Fót,
  • a Szob - Ipolydamásd és
  • a Tószeg - Szolnok közötti szakaszok.

A kormány autópálya-építésre és ferihegyi gyorsvasútra vesz fel 73 milliárd forint hitelt

A hitelt a következő három éven belül uniós programok társfinanszírozására költheti el Magyarország, közlekedés fejlesztési programokra, környezetvédelmi és energiahatékonysági célokra és az Európát összekötő hálózatok fejlesztésére - ismertette a tárcavezető.Egyebek mellett a budapesti ivóvíz-szolgáltatás fejlesztésére, a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér vasúti összeköttetésének megteremtésére, illetve több autópálya és autóút, többek között az M4, M6, M8 és M30 országhatárig tartó szakaszának építésére fordítanák a hitelt.