Emlékezetes: júniusban az egyik gép orrfutóműve ékelődött be behúzás közben, a pilóta kényszerleszállást akart végrehajtani, de végül katapultálásra kényszerült. Az ülés hibás működése miatt súlyos gerincsérülést szenvedett.
A baleset oka Kecskeméten a felszállópálya egyenetlensége volt, az annak köszönhető rezgés ugyanis a futómű alkatrészeinek meghibásodásával, törésével jár. A szakemberek már korábban felhívták a figyelmet: ha emiatt lehetetlenné válik a biztonságos repülés, a pilóta jól dönt, ha katapultál, mi pedig fizethetünk 17,5 milliárdot, ennyi ugyanis egy Svédországból bérelt Gripen értéke.
A megoldást az jelentené, hogy a két és fél ezer méter hosszú és hatvan méter széles pályát leaszfaltoznák, ezt azonban elvetették, mert néhány milliárd forintba került volna.