Ismét a Matolcsy Ádám barátjaként is ismert Száraz István cége lett a befutó a Magyar Nemzeti Bank kommunikációs megatenderén - derítette ki a 24.hu.
Az Opten szerint nyolc főt foglalkoztató Frank Digital Kft. láthatja el a Matolcsy György által vezetett MNB kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódó feladatokat idén és jövőre is.
a szerződés ennek kimerüléséig vagy 2022. december 31-ig hatályos. A jegybank a teljes keretösszeg 70 százalékára vállalt lehívási kötelezettséget, melyből várhatóan 15 százalékot kreatív tervezésre és gyártásra, 75 százalékot médiavásárlásra, 10 százalékot pedig PR- és rendezvényszervezési feladatokra fordítanak az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerbe (EKR) feltöltött dokumentumok tanúsága szerint.
A jegybankelnök fiának barátja nem először végez az MNB-nek kommunikációs feladatokat vállalkozása révén: tavaly novemberben a Frank Digital Kft. nyerte el az MNB kommunikációs keretmegbízását a 2020-2021-es időszakra, kétmilliárd forint plusz áfáért.
Ismét a Matolcsy család barátja nyerte az MNB kommunikációs tenderét, Száraz István több mint 2 milliárdot zsebelt be
Ismét az Origo korábbi tulajdonosának, Száraz István cége, a Frank Digital végezheti az MNB kommunikációs feladatait, miután megnyerték 2020-2021-es időszakra kiírt közbeszerzési pályázatot - számolt be róla a 24.hu. A szerződés szerint az összeg kétmilliárd forint plusz áfa.
Egy 2017-es kitérő után 2018 novembere óta újra Száraz, illetve az ő tulajdonában lévő DryCom Informatikai Tanácsadó Kft., majd jelenleg a Dry Delta Kft. nevű cége a Frank Digital egészének tulajdonosa.
A Frank Digital-t 2014-ben alapították, és az első, teljes üzleti évben már félmilliárdos forgalom mellett 111 millió forintos adózott eredménnyel zárt. A portál megjegyzi, rekordot azonban a tavalyi év jelentett: csaknem 2,9 milliárd forintos nettó értékesítés mellett 341,5 millió forintos adózott eredményt hoztak össze, Száraz István pedig 261,9 millió forint osztalék kivételéről döntött.