Ismét a Matolcsy család barátja nyerte az MNB kommunikációs tenderét, Száraz István több mint 2 milliárdot zsebelt be

Ismét a Matolcsy család barátja nyerte az MNB kommunikációs tenderét, Száraz István több mint 2 milliárdot zsebelt be

Ismét az Origo korábbi tulajdonosának, Száraz István cége, a Frank Digital végezheti az MNB kommunikációs feladatait, miután megnyerték 2020-2021-es időszakra kiírt közbeszerzési pályázatot - számolt be róla a 24.hu.

A szerződés szerint az összeg kétmilliárd forint plusz áfa.

A most elnyert keretszerződés szerint a feladatuk lesz egyebek mellett az MNB Pénzmúzeumához, a pénzügyi tudatosság növeléséhez, valamint az MNB Zöld Bank koncepciójához kapcsolódó kommunikáció ellátása, és közösségi médiakampányok szervezése is.

Az eredmény egyébként nem igazán meglepő: korábban a 2019. október 7. és 2020. december 31. közötti időszakra írhatott alá egy nettó 1 milliárd 950 millió forintos keretszerződést a Matolcsy családdal jó kapcsolatot ápoló Száraz cége a Magyar Nemzeti Bankkal. Idén aztán ezt a szerződést majdnem hárommilliárd forintig kibővítették.

Érdemes megemlíteni, hogy már a 2017-es tenderen is részesei voltak egy akkori nagy értékű keretszerződésnek.

A 2014-es alapítású cégben mindösszesen ketten dolgoznak, a nettó árbevételük folyamatos csökkenést mutat; amíg 2017-ben közel másfél milliárd forintot realizáltak, addig 2018-ban egymilliárd forint alá kerültek, tavaly pedig 0,2 milliárd forint árbevételt jelentettek a mérlegükben.

Mint ismert, a médiából kiszálló és nemrégiben éppen a Culinaris nevezetű prémium delikátbolt-hálózatot bekebelező, ifjú NER-titántól vette meg a jegybankelnök fia, Matolcsy Ádám a kormányközeli Origo nevű portált kiadó New Wave Media Csoportot.