A HVG információi szerint úgy tűnik, a munkaügyi központok nem tudnak elég közfoglalkoztatottat kiközvetíteni a vasúttársasághoz. A lap egyik olvasója jelezte, hogy a békéscsabai vasútállomáson egy reklámtáblán 16 békési és csongrádi állomásra keresnek közmunkásokat betanított munkára. A HVG úgy véli, a közmunkások toborzásának ez a formája azért meglepő, mert az állam finanszírozta munkaerőt a munkaügyi központok közvetítik ki a benyújtott igények alapján. Ha az állami társaság létszámát ezen az úton nem tudják feltölteni, az azt jelentheti, hogy vagy akkora az igény a többi közfoglalkoztatónál, hogy a vasúthoz már nem marad elég közmunkás, vagy a regisztrált munkanélküliek nem fogadják el a központ által felajánlott vasúti munkát.
Irodai támogató, adminisztrátor és betanított munkás pozíciókra vesznek fel közmunkásokat az állami vasúttársaságnál
- áll a MÁV Zrt. válaszában amit a HVG-nek küldött meg.
Ebben elhangzik még, hogy a MÁV márciustól induló programjában 300 közfoglalkoztatottal számolnak, a betanított munkás pozíciónál a legnagyobb a fluktuáció, ezek betöltésénél toboroznak hirdetésekben. A munkaügyi központokat nem kerüli meg a vasúttársaság, ha a hirdetésre jelentkezik valaki, akkor csak azt fogadják, akik regisztrált álláskeresők, és a munkaügyi központhoz irányítják őket első körben.
A kormány idén 165 milliárd forintot szánt közfoglalkoztatásra, de jövőre már csak 120 milliárd forintot különítettek el erre, ami újabb 10 ezer fős csökkenést vetít előre.
Szintén a HVG írt három évvel ezelőtt a vasútvonalak mentén szolgálatot ellátók munkakörülményeiről. Az akkori cikkből az derült ki, hogy a munkakörülmények elviselhetetlenek, a bérek pedig nagyon alacsonyak. A közmunkások a betanított munkáért a szokásos nettó 54 ezer forintot kapják. Azt a MÁV Zrt. is elismerte, hogy nagy a fluktuáció, ezért kénytelenek a munkaügyi központok közvetítésén túl is toborozni.