Bár a megyei tanács csütörtöki sajtóértekezletén elhangzottak szerint kéthetes átmeneti időszakról volt szó, a Kolozsváron megjelenő Krónika című lap csütörtökön arról cikkezett, hogy - a teljes Székelyföldet kiszolgáló - marosvásárhelyi repülőteréről akár sokkal hosszabb időre is elköltözhet a WizzAir, mivel az intézkedést a kifutópálya állapota indokolta, amelynek korszerűsítése időigényes feladat.
Az önkormányzat bejelentette: önerőből is elvégzi a szükséges 77 millió lejes (5,4 milliárd forintos) fejlesztést. Peti András, a marosvásárhelyi repülőtér idén kinevezett vezetője szerint a felújításra szoruló kifutópálya semmiképpen sem sodorja veszélybe a leszálló nagy gépeket. A Maros megyei önkormányzat júniusban megválasztott elnökével, Péter Ferenccel közösen tartott sajtóértekezleten elnézést kértek a járatok átirányítása okozta kellemetlenségért, hangsúlyozva, hogy az utasok biztonságát fontosabbnak tartják minden gazdasági szempontnál.
Mivel a marosvásárhelyi repülőtér fejlesztésére a bukaresti kormány által elfogadott infrastrukturális fejlesztési stratégia szerint 2022-ig nem használható fel uniós támogatás, a kifutópályát tíz éves lejáratú bankhitelből akarja felújítani az önkormányzat. A Maros megyei tanácsnak jelenleg 7,7 százalékos az eladósodási rátája, a román törvények 30 százalékos költségvetés-arányos eladósodási szintet engedélyeznek.
Az önkormányzat szerint a WizzAir légitársaság döntése nem jelenti azt, hogy bezár a marosvásárhelyi Transilvania repülőtér, de a WizzAir heti 22 járatán kívül az utóbbi időben más légitársaság nem indított járatokat a marosvásárhelyi repülőtérről.