Az 1963-ban alapított, és Afrika egyik legrégibb légitársaságának számító Air Djibouti 2002-ben ment csődbe. Az állami tulajdonban lévő tetszhalott közlekedési vállalatot tavaly keltették új életre a kemény rockot játszó zenekar frontemberének, képzett pilótának és instruktornak a cége, a Cardiff Aviation segítségével.
A légitársaság eddig csak teherjáratokat működtetett, a Cardiffból csütörtökön felszálló Boeing 737 sem szállított még fizető utasokat, csak meghívott vendégeket és újságírókat. Dzsibuti város repülőterén az ország államfője, Iszmael Omar Guelleh fogadta az első utasszállítót, amellyel Dzsibuti megpróbál visszakapaszkodni a nemzetközi repülési piacra.
Az Air Djibouti egyelőre más afrikai és arab-félszigeti desztinációkra repül, európai és más ázsiai járatokat csak 2017-től tervez. Az év végéig három új repülőgépet kap, és ezekkel évi 200 ezer utas szállítását tűzte ki célul.
A 58 éves Dickinson nemcsak maga vezet repülőgépet, hanem másokat is kiképez pilótának Boeing 757 és 737 típusú repülőgépekre. Az Afrika szarván fekvő, mindössze 870 ezer lakosú Dzsibuti jelenleg gőzerővel - és kínai segítséggel - fejleszti infrastruktúráját: két új repülőteret, hat új kikötőt tervez, továbbá közvetlen vasúti összeköttetést Addisz-Abebával, az etióp fővárossal.