A feedek optimalizálása azért lényeges, hogy minél több releváns kattintást kapjanak a hirdetéseink. Ha igazán profin szeretnénk csinálni, forduljunk online marketingügynökséghez segítségért! A Prioris például a Google hirdetés kezelésében teljes körű támogatást nyújt.
Ha nincs optimalizálva a feed…
Azért, hogy lásd a jelentőségét, vegyük sorra, mi mindennel jár, ha nem jól kezeled a feedeket!
• Amikor a termékinformáció nem elégséges, hibás vagy nem jó formátumú, nem jól vagy egyáltalán nem is fognak megjelenni a termékek. A Google termék specifikációjában átnézheted, melyek a legfontosabb elvárások. Ha nem szeretnél rossz minőségű adatokat szolgáltatni, figyelj erre az útmutatóra!
• Alacsonyabb konverziós arányt tudsz elérni nem informatív, nem eléggé figyelemfelkeltő adatokkal.
• Legrosszabb esetben még a GMC fiókot is felfüggeszthetik, ha nem harmonizálnak az adatok a Google szabványaival. Ezt semmiképp se várd meg!
Termékleírás a Google Merchant Centerben
Van pár praktika, amit érdemes betartani ahhoz, hogy a Shopping hirdetésekben alacsonyabb áron és több alkalommal jelenjen meg a termékünk. Az egyik ilyen, hogy figyelni kell a termékcímekre.
Arra, hogy egyértelmű legyen, rövid, és mutassa be, amit reklámozni szeretnénk. Kerüljük a nagybetűk túlzott használatát, mert ez is ronthat a helyzeten. A kulcsszavak ne csak a címben legyenek ott, hanem magában a leírásban is. A lényegi infók az első 180 karakterben szerepeljenek, de a teljes hossz se haladja meg az 1000-es karakterszámot.
Hagyjuk el a promóciós szövegeket, a brand, illetve cégleírásokat, de más termékeket se itt mutassunk be. Sőt! Fontos, hogy ne hasonlítsuk a mi árucikkeinket másokéhoz. Az üzletünkre, a belső kategorizálásokra navigáló linkek ne legyenek benne, és kerüljük a számlázási, fizetési információkat.
Arra nagyon ügyeljünk, hogy mások termékleírásait semmi esetre se kopizzuk le. Ezt fel fogja ismerni a Google. Ha pedig a mi információinkat másolta le valaki, azt azonnal tudjuk is jelenteni.
Képek optimalizálása
A termékünk csak részben vagy egyáltalán nem fog megjelenni, ha nem figyelünk a képméretekre. Ruházatnál ez legalább 250x250 pixel legyen, egyebeknél pedig minimum 100x100 pixel. Lényeges, hogy 64 megapixelnél nem lehetnek nagyobbak, és a fájlméret sem haladhatja meg a 16 MB-ot.
Csak a valódi terméket mutassuk be képileg is. Ne legyen rajta logó vagy bármi más promóció. Beállításnál figyelni kell arra, hogy képterületnek minimum 75%-a és maximum 90%-a le legyen fedve. Minden esetben a fehér háttérszín az, ami a leginkább javasolt.
Összességében elmondható, hogy a sikeres online jelenléthez bizony elengedhetetlen a feedek optimalizálása. Ha ez nehézséget okoz, vagy nincs rá időd, akkor kérd szakértők segítségét, látni fogod az eredményét!