Az erről szóló tervezetről ma dönt a kormány.
A keret legfontosabb eleme a 3-as metró infrastrukturális felújítására igényelhető 125 milliárd forint, a 2-es metró szerelvényvásárlásának - amelyeket eredetileg banki hitelből fedeztek volna - 20 milliárdos költségét is sikerül beforgatni az uniós támogatások közé.
A rákospalotai hulladékhasznosító-mű rekonstrukciójára 7,5 milliárd forintot kaphat a főváros, és 50 milliárdból felépülhet egy második szemétégetőmű is.
45,5 milliárd forint fordítható majd villamospálya-építésre: 26 milliárd a Baross tértől Újpalotáig közlekedő villamosra (így olcsóbb megoldást alkalmazva nem folytatták Demszky Gábor értelmetlen luxusberuházását), 11 milliárdból épülhet a Külső-Bécsi útig és az esztergomi vasútvonalig, illetve 8,5 milliárdból az Etele térig folytatódhat az 1-es villamos vonala, ezzel pedig végre befejeződhetne annak építése.
Végre P+R parkolót is építenének: az Etele téren 10 milliárdos támogatásból épülhet meg az autópálya-csomópont és az 1000 férőhelyes P+R parkoló.
28 milliárd forintot fordíthat majd a Fővárosi Vízművek az azbesztcement víznyomócsövek kiváltására, 10 milliárd lesz a Római-part és a csillaghegyi öblözet árvízvédelme, valamit szintén 10 milliárd a Margitsziget program. 6,8 milliárd jut a csatornázási program folytatására, 6 milliárd a környezetbarát hulladékgazdálkodási programra, 5 milliárd pedig a Városháza energetikai korszerűsítésére, illetve megegyezés született, hogy a kormány átvállalja a BKV 52 milliárd forintos adósságát, némi ingatlankompenzáció fejében. (Az Index úgy tudja, hogy a Dagály-fürdőt szeretné a kormány, a 2017-es vizes vébé fejlesztései miatt.)
Nem fért bele az uniós fejlesztési listába a Lánchíd és a Váralagút felújítása, ezekkel egyelőre nem tudni, mi lesz - áll a lapban.